www.lowering.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] raam ventilatie

[SEAT] [Ibiza 6L] raam ventilatie

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Seat Ibiza uit 2007 een 1.6. Nu werkt mijn ventilatiesysteem niet meer zoals hiervoor. Ik wil alleen lucht op het raam hebben zodat mijn voor raam niet beslaat. Nu zet ik mijn voorraam ventilatie aan en krijg ik opeens op elke plek een luchtstroom (beneden midden en boven) Ik heb alles uit staan op het scherm alleen het mannetje staat in beeld maar er staat geen pijl opgericht. Ik weet zeker dat ik vroeger geen lucht op me kreeg omdat ik er behoorlijk verkouden van wordt. Kan ik dit mannentje geheel uitschakelen? En anders in ieder geval alleen lucht op het voorraam krijgen?

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.

Heb je 'm niet op 'auto' staan dan? Dan verdwijnen die pijltjes ook (en begint het systeem als een debiel te blazen ). Volgens mij moet je het bovenste pijltje wel actief hebben namelijk. De onderste is voor je voeten, de middelste voor de blazers op stuurhoogte en de bovenste voor bij je voorruit. Dacht ik. Als je bepaalde roosters helemaal tochtvrij wil kun je ze beter gewoon handmatig dichtdraaien.
    voormalig: SEAT Arosa 1.4 signo bj 2004
    huidig: SEAT Ibiza 1.6 16V freestyle bj 2007

Quote Originally Posted by Leon Ibiza View Post
    Heb je 'm niet op 'auto' staan dan? Dan verdwijnen die pijltjes ook (en begint het systeem als een debiel te blazen ). Volgens mij moet je het bovenste pijltje wel actief hebben namelijk. De onderste is voor je voeten, de middelste voor de blazers op stuurhoogte en de bovenste voor bij je voorruit. Dacht ik. Als je bepaalde roosters helemaal tochtvrij wil kun je ze beter gewoon handmatig dichtdraaien.
    Nee hij staat niet op “auto” ik heb juist “Geen” pijltjes aanstaan bewust. Als ik alleen voor boven aanzet dan worden de blazers van de voeten en op me gezicht minder maar het gaat niet weg. Ik kan inderdaad de middelste blazers uitzetten maar ik wil dat alles uit is alleen bij het raam niet. Volgens mij zijn de bovenste blazers ook niet voor het raam aangezien daar achter ook nog blazers staan bij het raam zelf en heb daar een andere knop voor. Weet iemand of jij hoe ik alleen uit het raam wind kan laten komen of het poppetje weg kan halen?

Alvast bedankt

Vanmorgen nog even geprobeerd. Het poppetje weghalen kan volgens mij sowieso niet, dat is gewoon een 'vast' onderdeel op je schermpje. Bij mij is het als volgt: het bovenste pijltje is bedoeld voor de voorruit, het middelste pijltje is bedoeld voor de twee ronde blazers midden op het dashboard (boven je radio) en het onderste pijltje is voor je voeten. De twee ronde blazers helemaal links en rechts op het dashboard (bij de deuren) kan ik via het ventilatiesysteem niet inregelen, die blazen altijd. Zet ik alle pijltjes uit (geen auto-stand) dan beginnen ze inderdaad allemaal te blazen. Nu weet ik niet of het zo hoort of dat we allebei dezelfde storing hebben, maar vreemd is het wel. Moet zeggen dat ik me er zelf nooit aan gestoord heb, de enige blowers die ik soms aan of uit heb zijn die twee in het midden van het dashboard. De rest heb ik altijd aan staan. De enige quick fix die ik zo kan bedenken is dat je alleen het pijltje naar boven (dus blower op de voorruit) inschakelt en de blowers in je dashboard dicht draait. En als je climate control hebt kan je eventeel de eco-functie inschakelen, dan heb je alleen de luchtstroom zonder dat de airco-unit meedoet.
    voormalig: SEAT Arosa 1.4 signo bj 2004
    huidig: SEAT Ibiza 1.6 16V freestyle bj 2007