www.lowering.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Onderhouds kosten grote beurt

Hmm dan moet ik misschien nog maar even wennen aan de kosten. Gemiddelde garage in de regio hier vraagt blijkbaar ook 500 euro.. En ik zou het wel zelf kunnen, maar een boekje bijhouden is misschien ook verstandig wat een eventuele verkoop betreft. Daarom doe ik het niet zelf.

Ik heb inderdaad gekeken bij vaktechniek alleen dat is voor mij 400km rijden, wat bijna gelijk staat aan een volledige tank. Dan kan ik net zo goed dat geld bij de dealer neerleggen. Scheelt ook een flinke rit haha
    Seat Leon FR 2.0 TFSI

Maar de kwaliteit van het werk bij VAG-techniek is naar mijn ervaring (nu mijn derde auto daar in onderhoud) vele malen beter dan bij de gemiddelde dealer!

PS. Voor mij is het 260 km rijden

Ik vind een volle tank extra a 81 euro flink wat overdreven haha!

Weet iemand wat voor luchtfilter ik nodig heb in de auto? Ik wil toch eens kijken of ik het zelf kan, anders moet ik elk jaar terug naar de garage. Waar moet ik op letten bij een luchtfilter? Zie allemaal verschillende types, formaten en merken etc.
    Seat Leon FR 2.0 TFSI

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Maak die van jou open, meet de lengte en breedte en je weet voortaan zelf welke je precies nodig hebt. En foto schieten ervan uiteraard

Waarom heb ik niet zo logisch nagedacht
    Seat Leon FR 2.0 TFSI

Ga je nu voor elk onderdeel doen namelijk En volgend jaar geef je gewoon je eigen grote beurten

Ja ik twijfel een beetje.. Ik vind een bijgewerkt onderhoudsboekje opzich ook wel prettig. Helemaal als ik volgende week 3500km ga rijden, weet ik zeker dat het goed gaat (denk ik )
    Seat Leon FR 2.0 TFSI

Gaat om de uitgevoerde werkzaamheden, niet om de regels en stempel in je boekje

Vul het boekje zelf in enkel de stempel ontbreekt dan maar dan weten ze wel wat eraan gedaan is.
    Seat Leon 1P 2012 2.0 TDI FR 170PK

Member Lampie's Avatar
    Hier in Alphen ad Rijn zit een ex SEAT sub-garage... alle kennis aanwezig, maar mag zich geen Seat dealer meer noemen.
    Het is dat ze nu een budgetbeurt aanbieden voor € 259 olie + oliefilter en alles nalopen + APK
    Opmerkingen na de beurt : schijven achter moeten vervangen worden, de remolie krijgt na 2 jaar het advies om vervangen te worden, is nu nog wel goed, maar ja... 2 jaar he, het zal weer vervangen moeten worden , interieur +luchtfilter waren vies, bougies, ook advies om te vervangen, accu zou slecht starten tot gevolg kunnen hebben straks in de winter en de ruitenwissers maken geluid, op een droge ruit ..... al dit komt nog bovenop de € 259,- . de prijsopgave hiervan is niet leuk meer, tot je het zelf gaat doen. Ik bestelde de filters en schijven bij mister auto online voor € 42,- !!! bougies zijn prima, en de accu ook. Remolie ververs ik komend jaar ook zelf.
    Ik heb betaald : € 14 voor de beurt, de rest in spaarkaarten , zegeltjes krijg je bij elke liter brandstof... zo blijft het voor mij nog een beetje betaalbaar.
    Ik wordt tegenwoordig gesponsord door de buurman en zijn broer, die tanken daar ook, met hun DODGE 1500 pickup , laatst 14 spaarkaarten volgeplakt (€ 5,- per kaart)
    Ik wordt gek van het gezeur dat er iets niet goed zou zijn, en achteraf hebben ze het al meerdere keren mis gehad... maar die 'gratis' beurt... zo blijf je terugkomen.
    155313 km

Page 2 of 2 FirstFirst 12