www.carclean.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 5F/Ibiza 6F] Kerstboom verlichting

[SEAT] [Leon 5F/Ibiza 6F] Kerstboom verlichting

Een vriend twijfelt over de aanschaf van een Leon of Ibiza. Hetgeen waar hij niet over twijfelt is de verlichting. Dit moet beslist LED worden, echter zonder de spuuglelijke kerstversiering. Dan doel ik op de losse lichtjes in de koplampen die je op sommige modellen ziet en er een echte Sjonnie bak van maken. Waar moet hij met bestellen op letten zodat hij deze (optie?) niet krijgt?
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 1 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Quote Originally Posted by boolean View Post
    Een vriend twijfelt over de aanschaf van een Leon of Ibiza. Hetgeen waar hij niet over twijfelt is de verlichting. Dit moet beslist LED worden, echter zonder de spuuglelijke kerstversiering. Dan doel ik op de losse lichtjes in de koplampen die je op sommige modellen ziet en er een echte Sjonnie bak van maken. Waar moet hij met bestellen op letten zodat hij deze (optie?) niet krijgt?
    Als hij een leon 5F of ibiza 6F wilt gewoon 1 nemen die full led verlichting heeft. Heb je ook geen gedoe met losse ledjes ed lijkt me..

En als hij toch voor een halogeen uitvoering gaat dan ontkom je niet aan losse (canbus) ledjes ben ik bang.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
    Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,
    Vagcomdordrecht(vcds+vcp)

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Wat wil ie eigenlijk precies? Wel led, maar niet de lelijke losse leds. Nou dan moet ie gewoon halogeen nemen. Bij Seat hebben ze alleen maar losse leds.
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Als hij een leon 5F of ibiza 6F wilt gewoon 1 nemen die full led verlichting heeft. Heb je ook geen gedoe met losse ledjes ed lijkt me..

En als hij toch voor een halogeen uitvoering gaat dan ontkom je niet aan losse (canbus) ledjes ben ik bang.
    Wordt die kerstboomverlichting enkel geleverd i.c.m. halogeen? Dan is er niets aan de hand, want hij neemt sowieso LED. De persoon hier onder (Odelot) lijkt dat echter tegen te spreken.

Quote Originally Posted by Odelot View Post
    Wat wil ie eigenlijk precies? Wel led, maar niet de lelijke losse leds. Nou dan moet ie gewoon halogeen nemen. Bij Seat hebben ze alleen maar losse leds.
    Mijn Leon heeft die lelijke losse LED's niet (en ik heb wel LED verlichting), anders had ik hem nooit genomen. Die losse LED's (SMD i.p.v. COB?) zien er namelijk uit als een hele goedkope aftermarket oplossing. Van een afstandje denk je "daar rijdt weer zo'n Honda Civic uit 1996 die zo nodig zijn koplampen aan moest passen". Totdat je dichterbij komt en het tot je verbazing een Seat blijkt te zijn.

Maar volgens jou is dit bij het huidige modeljaar onvermijdelijk i.c.m. LED en is hij op halogeen aangewezen?

wat bedoel je nu eigenlijk?

Ik kan deze type koplampen halogeen leon 5F/ibiza 6F enigste led voor zover ik weet is voor de drl(ibiza 6F). Leon 5F heeft ook halogeen drl. Lijkt me heel simpel, alles wat halogeen is, is te veranderen in (aftermarked)led.

Full led is voor beiden gewoon alles led. Drl led, dim en grootlicht led. Dan maakt het toch niet uit lijkt me,

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
    Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,
    Vagcomdordrecht(vcds+vcp)

Bedankt voor het nemen van de moeite voor het zoeken van afbeeldingen! Bij de Leon zijn het dus ook losse LED's, maar deze lijken op een afstandje (iig 's avonds) niet op kerstverlichting. Staan ze bij de Ibiza toevallig verder uit elkaar waardoor het niet één geheel lijkt? Ik zal er de komende dagen eens op letten.