www.lowering.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 1M] 1.8 20vt kunnen jullie mij helpen !!

[SEAT] [Leon 1M] 1.8 20vt kunnen jullie mij helpen !!

Kunnen jullie mij helpen!!

Probleem 1, Laatst heb ik mijn kleppendeksel pakking vervangen van mij seat leon 1.8 20vt. en zag er alemaal prima uit van binnen. behalve dat de bougie gaten vol met oli zaten. ook mede door de pakking lek was. pakking vervangen bougies vervangen en de bobine' s schoon gemaakt. nu kwam ik vorige week thuis aan en laat de auto altijd even na draaien toen hoorde ik soort van tikkend geluid onder het vacuum reservoir weg komen dus locatie bij de laaste bobine. zit zelf te denken aan bobine maar krijg geen melding maar kan dat dit geluid verloorzaken. leon rijd dan ook niet Hoe die moet rijden.schokt bij over schakelen altijd bij warme motor. als ik na rijden stil ga staan (stationair) en paar sec wacht komt het weer terug paar keer gas geven is het even weg kom daarna weer terug.

misschien kunnen jullie mij ook helpen met probleem 2 kreeg 2 jaar geleden elke keer fout code
    P0170
    En af en toe p0136
    Toen ontdekt dat spruitstuk lek was en ook vervangen maar fout code p0170 en p0136 bleven komen. niet vaak maar regelmatig dus heb toen spruitstuk en kleppendeksel pakking vervangen en doe binnenkort inlaatspruitstuk pakking maar heb nog geen resultaat gezien verdenk ook de katalysator maar viergasmeting was prima verdenk ook lambasonde omdat hij af en toe poft en stinkt naar klinkt raar maar soort vuurwerk geur
    misschien hebben jullie nog tips ik hoor het graag

hoop dat jullie mij kunnen helpen heb ook even video bij gezet van probleem 1

Alvast bedankt

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Begin eerst even te zoeken op de foutmeldingen. Combineer de foutcode met "vcds" en je moet al een flink stuk verder komen. Zal er 1 voor je doen: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16554.html

Als ik naar de mogelijke oorzaken kijk verwacht ik mogelijk vacuumlekken, want dat is een bekend euveltje bij de 20VT. Kan op best veel plekken, de meest voorkomende is het PCV (carterventilatie) circuit.

Dat getik kan ook je EVAP container zijn, deze hoort te tikken tijdens een draaiende motor. De EVAP container zit links in je motorruim (zwarte pot).

Nog een tipje: Bookmark deze site voor partnrs en tekeningen: http://www.realoem.me/

Laat me raden, je hebt de zoekfunctie op SO niet gebruikt? Zijn al meerdere topics geweest met dezelfde foutcodes. Beetje eigen inbreng qua onderzoek voordat je hier je vraag stelt wordt wel op prijs gesteld...
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Snap ik probleem 1 is toch nu wel echt mijn vraag en die zie ik niet terug komen.

Oké bedankt
    het tikkend geluid
    Zit meer rechts buurt van laatste bobine.

Mijn vraag kan een bobine dit geluid veroorzaken
    Alvast bedankt
    Last edited by Seat_1.8_20vt; 22-07-2018 at 22:57.

een bobine tikt normaal gesproken niet wel kan het je injector zijn die je hoort, maar op afstand is het lastig oordelen.
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709