www.vagtechniek.nl
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 29 of 29

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Remlichten 2008 blijven continu branden

Auto heb ik gister naar de dealer in Zwolle gebracht, net werd ik gebeld. Ze hebben de gehele kabelboom door gemeten, schakelaars gecontroleerd, lampjes bekeken en alles functioneert. Conclusie was dat de boordcomputer kapot is en deze moet worden vervangen. Helaas een duur grapje, kosten +- €750 incl. montage.....

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Kun je ook gebruikt online kopen voor nogal wat minder.
    Zou eerst eens naar iemand toe gaan die goed thuis is in vcds of vagcanpro alvorens er geld tegenaan te gooien.

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
    Being a Petrolhead never gets boring....

Expert Member Cordoba's Avatar
    Net als Snah ben ik er van overtuigd dat er een programmeerfout is gemaakt bij het inschakelen van de 'extra opties' voor de verkoop. Ik weet niet of de dealer (via Pon/Seat) de originele software terug kan zetten op de ECU, anders is een gebruikt exemplaar van een auto met identieke motor en opties van de sloop een goede optie.

Edit:
    Fout van mij: de ECU moet dus de boordnetmodule zijn, is dus wel goedkoper maar vervangen kost bij de meeste auto's toch ook een bedrag van rond de 500 euro. Ad en Hans, bedankt voor de correctie.
    Last edited by Cordoba; 11-08-2018 at 22:29.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Dit is niet de ECU maar de boordnetmodule. En ja een dealer kan de juiste instelling gewoon opvragen bij SEAT.
    2014: SEAT Leon 2.0 TDI FR DSG 170 PK -> 207 PK - 426 Nm VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact

ECU is ook een beetje duurder.....

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Is het niet een gevalletje ESPcalculator en via vcds hem erin knallen? https://skodapilot.com/espcalculator...-9-0i/?lang=en
    Seat Ibiza ST 2011 -Style -Technik pakket 1.2TDI 75pk 180NM -> 103,4PK 260NM Beschik over VCDS- Vag-com ODIN VAS-PC

Vandaag heb ik de auto weer opgehaald bij de dealer.

Ik heb gevraagd of ik het oude onderdeel kon mee krijgen en dat mocht. Uiteindelijk hebben ze dit vervangen.

Weet iemand of je hier nog iets mee kan, verkopen bijvoorbeeld (Ook al heeft hij een storing, wellicht is er iemand die er interesse in heeft.) Of is het nu nutteloos.

Volgens mij is dat de Comfort module.
    Hier een prijs op het web: https://www.wubbema-autoparts.nl/sho...omputermodule/

Quote Originally Posted by MarcMaurerNL View Post
    Vandaag heb ik de auto weer opgehaald bij de dealer.

Ik heb gevraagd of ik het oude onderdeel kon mee krijgen en dat mocht. Uiteindelijk hebben ze dit vervangen.

Weet iemand of je hier nog iets mee kan, verkopen bijvoorbeeld (Ook al heeft hij een storing, wellicht is er iemand die er interesse in heeft.) Of is het nu nutteloos.
    Dan is deze niet verkoopbaar want een fout codering zal het niet zijn. De dealer schrijft bij dit soort problemen altijd eerst de OEM codering erin alvorens te melden dat die defect is. Heb je xenon of andere verlichting geplaatst gehad in de auto ? Dit kan namelijk bv een oorzaak zijn van een defect gaande BCM
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Page 3 of 3 FirstFirst 123