www.carclean.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Standaard autoradio verwisselen met Media Systeem

[SEAT] [Ibiza 6J] Standaard autoradio verwisselen met Media Systeem

Beste forumleden,

Ik heb in mijn Seat Ibiza uit 2012 nog de standaard autoradio zitten. Ik zou deze echter willen veranderen naar een orgineel mediasysteem van Seat. Dit vanwege meer functionaliteit enz. Echter vraag ik mij af of dit mogelijk is en of de knoppen bij het stuurwiel, microfoon, usb input en dergelijke dan nog blijven werken?
    Tevens vraag ik me af of er frames bestaan waarmee de radio rechtstreeks ingebouwd kan worden? Zo niet, hoe zou ik dan het beste z'n frame zelf kunnen maken?

Alvast bedankt voor jullie info!

Met vriendelijke groet,

Sven

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Quote Originally Posted by sven.verheesen View Post
    Beste forumleden,

Ik heb in mijn Seat Ibiza uit 2012 nog de standaard autoradio zitten. Ik zou deze echter willen veranderen naar een orgineel mediasysteem van Seat. Dit vanwege meer functionaliteit enz. Echter vraag ik mij af of dit mogelijk is en of de knoppen bij het stuurwiel, microfoon, usb input en dergelijke dan nog blijven werken?
    Tevens vraag ik me af of er frames bestaan waarmee de radio rechtstreeks ingebouwd kan worden? Zo niet, hoe zou ik dan het beste z'n frame zelf kunnen maken?

Alvast bedankt voor jullie info!

Met vriendelijke groet,

Sven

De standaard autoradio is toch het originele mediasysteem? Of bedoel je zo'n scherm met touchscreen.
    SEAT Bocanegra 180PK 250Nm (JD Chip 226PK/324Nm) - Turbo Compressor - LED Achterlichten
    Vorig: SEAT Ibiza 105PK 150Nm - LED achterlichten - FR Spoiler - REMUS Sportuitlaat

Yes, ik bedoel een scherm met navigatie, bluetooth muziek streaming, te gebruiken icm Spotify bijvoorbeeld.
    Eigenlijk de systemen die in de huidige generatie Seat Ibiza wordt gebruikt.

Gaat qua vorm niet passen, lijkt me, zo jammer dubbel Din, maar de originele VAG systemen passen niet in het dashboard.
    Een RNS 315 werkte trouwens prima in de 6J, ook bediening enz.
    Seat Ibiza SC Sport Up, Lumina Orange, 1.9tdi 105pk->153pk/335Nm.

Quote Originally Posted by Edgecrusher View Post
    Gaat qua vorm niet passen, lijkt me, zo jammer dubbel Din, maar de originele VAG systemen passen niet in het dashboard.
    Een RNS 315 werkte trouwens prima in de 6J, ook bediening enz.
    De nieuwe systemen van SEAT passen ook zeker in de 6J alleen komen deze van een ander platform af en werken ze dus niet. Dat een RNS315 werkt wist ik zelf niet.
    Leuk artikel om te volgen: https://forums.seatcupra.net/index.p...-6j-mod.441247

Er is momenteel iemand bezig om dit werkend te krijgen :-)
    SEAT Bocanegra 180PK 250Nm (JD Chip 226PK/324Nm) - Turbo Compressor - LED Achterlichten
    Vorig: SEAT Ibiza 105PK 150Nm - LED achterlichten - FR Spoiler - REMUS Sportuitlaat

Dat is inderdaad een mooie thread om te volgen!

Wel jammer dat die systemen niet passen. Dat zou een mooie oplossing in ieder geval geweest zijn.

Zijn er eventueel nog aftermarket oplossingen waarbij evengoed de besturing vanuit het stuur ed. behouden blijven?

Bedankt voor deze info alvast!

Quote Originally Posted by sven.verheesen View Post
    Dat is inderdaad een mooie thread om te volgen!

Wel jammer dat die systemen niet passen. Dat zou een mooie oplossing in ieder geval geweest zijn.

Zijn er eventueel nog aftermarket oplossingen waarbij evengoed de besturing vanuit het stuur ed. behouden blijven?

Bedankt voor deze info alvast!

Je hebt van die aftermarket Android radio's waar een transcoder bijzit die het signaal van de stuurbediening omzet naar de radio. Werkt redelijk, past ook goed en je kunt er vrijwel alles op. Enige nadeel is dat je heel goed moet checken wat voor specs je koopt anders zijn ze zo traag als dikke stront :p