www.jdengineering.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Accu loopt leeg

[SEAT] [Leon 1M] Accu loopt leeg

Goedenavond,

Ik heb sinds een week een nieuwe accu in mijn Seat Leon uit 2003 liggen omdat de auto niet meer startte nadat ik een tijdje gereden had door de stad en ik toch al het idee had dat de accu aan het eind van zijn leven zat.

Maar nu blijkt, waarschijnlijk zit de oorzaak toch ergens anders.
    Vandaag stond ik, ik denk een kwartier, in de file onderweg naar huis. Tegen het einde van de file begint mijn accu lampje ineens af en toe rood te knipperen. 'S avonds zou ik nog even naar een vriend van me gaan om een motor storing uit te lezen (P0441) die sporadisch opduikt, maar de auto wou alleen nog maar startkabels starten.

Daarna netjes naar die vriend kunnen rijden, zonder lichten (het was nog licht buiten), radio en andere randzaken aan te hebben. Eenmaal daar de storing uitgelezen, die P0441 dus, en nog even de accu gemeten.
    Zonder een draaiende motor zat de accu op 12V, met draaiende motor was dit 13V.

Zou het kunnen zijn dat mijn Dynamo niet helemaal lekker meer is en niet meer genoeg stroom opwekt, bij langzaam file rijden bijvoorbeeld, om zaken als licht, radio en dergelijke te kunnen gebruiken zonder de accu leeg te trekken? Ik heb ook een versterkertje in de auto liggen en merk op langere ritten bijvoorbeeld ook dat er ruis in het geluid komt of dat sommige speakers zelf wegvallen, misschien daar ook te weinig stroomopbrengst voor?

Iemand wellicht wat inzichten? Ik hoop dat ik het duidelijk verwoord heb, stel anders gerust vragen.

Met vriendelijke groet,
    Jeffrey

Meet even op je accu met lopende motor en met motor uit. Met motor lopend moet deze zon 13,8/14,2 Volt leveren. Als die dat neit doet dan is je dynamo defect. Doet deze dat wel dan heb je ergens een flinke lekstroom en word het zoeken met een ampere meter en zekeringen verwijderen. een auto gaat gekke dingen doen met lage spanningen
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Vandaag stond ik, ik denk een kwartier, in de file onderweg naar huis. Tegen het einde van de file begint mijn accu lampje ineens af en toe rood te knipperen.
    Als de accu niet op spanning blijft met een draaiende motor in de file, begin ik net als Antera aan de dynamo te twijfelen.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦ reserve koppeling ♦

Massakabels goed controleren. Vooral onder de accubak en parafaan willen ze graag corroderen
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen