www.carclean.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Weergave verkeersborden uitzetten

[SEAT] [Leon 5F] Weergave verkeersborden uitzetten

Hoe zet ik de weergave van verkeersborden uit? (in dit geval dus het 30Km bord)
    Ik heb het op twee plaatsen uitgevinkt; is er nog een derde??

Werkt het niet goef dat je het uit wil zetten?

Probeer eens navi te herstarten.
    Ken jouw versie niet maar bij mij is dat volume knop ingrdrukt houden.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0

Nee, het werkt niet betrouwbaar. De helft van de tijd komt de weergegeven informatie niet overeen met wat er echt op de borden staat.
    Komt ook door wegwerkzaamheden, maar als je er niet op kunt vertrouwen heeft het voor mij geen waarde en heb ik liever de tijd in beeld op die plek.

Ik zal de reset truuk eens proberen.

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Misschien kloppen de echte borden wel niet
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Member
    Het klopt dat het niet klopt.
    Ik heb sterk de indruk dat het systeem grotendeels afgaat op de gegevens in de navigatiedatabase en inmiddels is mij wel duidelijk dat die jaaaaaren achterloopt, maar de camera reageert op wat hij ziet en overrulet dan tijdelijk de basisgegevens. Maar bv. een zone-60 bord ziet hij niet goed, hij geeft dan even 60 aan maar kort daarna staat er iets heel anders in beeld - vaak 50! En 50-zones buiten de bebouwde kom bestaan helemaal niet, dus waar-ie dat vandaan haalt is mij een raadsel.

Wat ik weer wel leuk vind is dat hij met een aanhanger erachter op snelwegen het maximum verlaagt naar 90 (met een aanhangertje in beeld erbij). Maar ja, dat wist ik zo ook wel...
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Dit is aan te passen in Car-> Setup -> Hulpsystemen en dan bij verkeersbordenherkenning het vinkje uitzetten.

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Quote Originally Posted by Canon-Eye View Post
    Ik heb sterk de indruk dat het systeem grotendeels afgaat op de gegevens in de navigatiedatabase en inmiddels is mij wel duidelijk dat die jaaaaaren achterloopt, maar de camera reageert op wat hij ziet en overrulet dan tijdelijk de basisgegevens. Maar bv. een zone-60 bord ziet hij niet goed, hij geeft dan even 60 aan maar kort daarna staat er iets heel anders in beeld - vaak 50! En 50-zones buiten de bebouwde kom bestaan helemaal niet, dus waar-ie dat vandaan haalt is mij een raadsel.

Wat ik weer wel leuk vind is dat hij met een aanhanger erachter op snelwegen het maximum verlaagt naar 90 (met een aanhangertje in beeld erbij). Maar ja, dat wist ik zo ook wel...
    Heb de zelfde er ervaring...
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Quote Originally Posted by Dennis20VT View Post
    Dit is aan te passen in Car-> Setup -> Hulpsystemen en dan bij verkeersbordenherkenning het vinkje uitzetten.
    Ik heb geen CAR menu; ik heb Navi plus met het 8 inch scherm.
    Ik ben stap voor stap alle menu opties door gelopen maar kan nergens nog een derde optie voor verkeerstekens herkenning vinden.

Member
    Het CAR menu volgens het instructieboekje heet bij mij in werkelijkheid op het scherm "WAGEN". Er zitten trouwens wel meer van zulke rare inconsequenties in de documentatie. Storend en slordig.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Ik dacht dat je de CAR knop naast het scherm bedoelde...

Maar ik heb het gevonden en het lijkt inderdaad de oplossing!
    Toch bizar dat je op drie plaatsen een optie voor verkeerstekens herkenning hebt...
    Bedankt, ook Dennis20VT