www.vagtechniek.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: [SEAT] [Ibiza 6F] type Air Filter

Quote Originally Posted by boolean View Post
    Waarom wil je überhaupt een K&N CAI of inlegfilter? Als je het voor je geluid kan ik het begrijpen, maar verwacht geen performance winst.
    Men ZEGT dat een beter filter een betere verbranding tot gevolg heeft, een rustig lopend motortje tot gevolg. Een maat van me heeft een CAI op zijn auto, en dat wil ik het liefste.
    Aangezien dat er (nog) niet is, wil ik een vervangings filter, wat ook tot een rustiger lopend motortje ZOU leiden....

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Zou lekker bij papier blijven. Geen gehannes met het schoonmaken van het filter. Geen gehannes met je LMM welke veelal verkeerde waardes gaan geven bij een geolied filter.
    Mij is verteld dat een normaal vervangingsfilter niet geolied is?? Als dat wel zo is, moet k me daar nog maar eens in verdiepen idd ....

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Stap 1: bewijs dat de K&N filter beter is dan je huidige ongeoliede papieren filter

Het luchtfilter is maar een radertje in het geheel voor een goed lopende motor. Je vergeet dingen zoals: bougies, injectors, benzinepomp, bobine(s), lambda sensor(s), kwaliteit benzine, etc etc

Ik heb zelf ook een K&N inleg filter, maar dat heeft meer te maken met de macht der gewoonte (old habits die hard) dan dat ik er van overtuigd ben iets mee te winnen.

Sowieso is het standaard intake systeem (box + papieren OEM filter) op een Ibiza tot ~300 pk al niet restrictief te noemen, dus als je minder vermogen hebt dan dat, win je er weinig tot niets mee.

Je krijgt er in ieder geval geen beter lopende motor door, anders had de fabrikant dat zelf wel bedacht.

Pas als je over hele extreme aanpassingen praat (met vergelijkbare vermogenstoename) kan het baat hebben om je lucht intake systeem onder handen te nemen.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 1 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Page 2 of 2 FirstFirst 12