www.lowering.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Leon 1M] airco blaast niet

[SEAT] [Leon 1M] airco blaast niet

Beste leden,

Ik heb een seat leon 1.8 20vt topsport uit 2004 en heb een probleem met mijn airco. Ik heb het forum al doorgezocht alleen kon geen topic vinden met een zelfde probleem.

Een paar maanden geleden merkte ik dat zodra ik mijn airco aanzet, er bijna geen lucht meer in de auto wordt geblazen. Met de airco uit is er geen probleem, alleen zodra ik de airco inschakel komt er maar een heel klein beetje lucht uit de roosters. Je kan de aircopomp wel horen draaien. Als ik dan de airco uitzet gaat de fan weer blazen zoals ingesteld en komt er de eerste paar seconden wel koude lucht mee.

Ik heb het aircosysteem vorig jaar laten vullen.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Alvast bedankt!
    Michael

Dit lijkt op een regelklep die problemen oplevert. Met of zonder airco moet hij hetzelfde blazen in ieder geval maar als je een climat hebt dan worden de kleppen vanzelf aangestuurd en zal dit de oorzaak kunnen zijn.
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Bedankt voor je reactie! Ik ga kijken of het probleem daar in zit

Expert Member bassochist's Avatar
    even je clima uitlezen, en kijken of daar een klep naar voren komt die iets niet goed doet, en gelijk de kleppen opnieuw calibreren en kijken of dat het probleem oplost.
    BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BA CONSTRIPS&BACONSTRIPS

Vriend van SEAT-Online!

Lightbulb

Kortom even dit filmpje bekijken en dan hier posten welke en hoeveel foutcodes je hebt. Je doet dan een zelf diagnose en meteen een kalibratie. Daarmee lukt het soms om kleine problemen al te resetten (mij wel iig; ik had ooit 1 foutcode maar die is sindsdien nooit meer terug gekomen. Bij wijze van 'oefening' laat ik de climatronic deze diagnose tenminste een keer per maand doen, meestal na een langere rit als ik thuis geparkeerd sta. Dan 'strekken' de kleppen hun beentjes even als het ware En zou houd je de boel fit denk ik dan maar)

Je kunt de codes zelf al via internet met een hex converter omzetten naar een 4-cijferig P code zoals we die allemaal kennen!

Last edited by turboturbo; 14-08-2018 at 09:15.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Ik heb toen ook een reset uitgevoerd via VCDS en lostte toen bij mij ook een vaag probleem op met de clima (niet hetzelfde probleem wat jij hebt Michael)

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb gisteravond geprobeerd om selftest te doen. Helaas ging mijn climate control d.m.v. de twee knoppen niet in diagnose stand. Daarna zelf even gezocht op internet.
    Door de binnenventilatie en pijl omhoog in te drukken kwam ik in allemaal menu's. Via kanaal 1c, wat volgens mij het kanaal is waarop storingen worden weergegeven, kwam er 0 te staan. Geen storingen dus.
    Van de week even langs een maatje om via de obd uit te lezen. Kijken of daar iets uitkomt.

Controleer eens de zekeringen op je accu ( de groene)
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709