www.lowering.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Krakend geluid bij wegrijden Leon 7 DSG

Quote Originally Posted by Deevie View Post
    Thanks! Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem, bij mij gaat het ook van kwaad naar erger. Ik ga wel wachten tot ik op onderhoud moet maar dan kan ik in ieder geval al een aanknopingspunt geven. Hebben ze het bij jou hersteld onder de 2 jaar fabrieksgarantie?
    Dank voor jullie reacties. Nadat ik gisteren de auto in een wasstraat heb gewassen (programma met bodemwassen) is het geluid weg. Had eigenlijk vanochtend naar de dealer willen gaan maar heeft natuurlijk weinig zin. Verwacht dat als alles is opgedroogd het probleem zich wel weer voor doet ?

Maar even afwachten....

Bij mij is het onder garantie hersteld. En het was inderdaad soms ook gewoon helemaal weg. Toen ik 'm weg ging brengen naar de garage was het ook niet te horen, dus nog maar een extra rondje gereden en toen was het er weer.

Heb zojuist mijn Leon DSG achtergelaten bij de dealer. Samen met de monteru even een proefrit gemaakt om het krakende geluid waar te nemen. Zul je net zien dat er niks kraakte. Terug in de werkplaats samen met monteur in computer gekeken naar klachten gemeld door Pon. En ja hoor, mijn klacht was al bekend in het systeem maar nog niet eerder bij dealer gemeld. Had afgelopen zomer nog een filmpje gemaakt waarop dit geluid ook waarneembaar was, dit uiteraard voor de volledigheid gedeeld met de monteur.

Het gaat om het hitteschild onder de auto. Aan de carosserie zitten twee centreerpennen gelast die door twee gaten in het hitteschild steken. De twee pennen steken niet gecentreerd door het hitteschild, maar raken deze waardoor het geluid veroorzaakt wordt.

Hier gaan ze vandaag iets aan doen, ben benieuwd
    Last edited by Leon68; 23-10-2018 at 10:28.

Quote Originally Posted by Leon68 View Post
    Heb zojuist mijn Leon DSG achtergelaten bij de dealer. Samen met de monteru even een proefrit gemaakt om het krakende geluid waar te nemen. Zul je net zien dat er niks kraakte. Terug in de werkplaats samen met monteur in computer gekeken naar klachten gemeld door Pon. En ja hoor, mijn klacht was al bekend in het systeem maar nog niet eerder bij dealer gemeld. Had afgelopen zomer nog een filmpje gemaakt waarop dit geluid ook waarneembaar was, dit uiteraard voor de volledigheid gedeeld met de monteur.

Het gaat om het hitteschild onder de auto. Aan de carosserie zitten twee centreerpennen gelast die door twee gaten in het hitteschild steken. De twee pennen steken niet gecentreerd door het hitteschild, maar raken deze waardoor het geluid veroorzaakt wordt.

Hier gaan ze vandaag iets aan doen, ben benieuwd
    Dat klinkt als de oplossing die ze ook bij mij gedaan hebben; zoals gezegd heb ik er nu geen last meer van. Ik hoop dat het bij jou ook gaat helpen!

Page 2 of 2 FirstFirst 12