www.vagtechniek.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [Overige] Car audio bestellen vanuit China (Aliexpress)

[Overige] Car audio bestellen vanuit China (Aliexpress)

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden mijn subwoofer verkocht omdat ik de ruimte achterin nodig heb. Maar nu mis ik toch wel de bass.

Ik heb een beetje rondgekeken en zag dat AliExpress subwoofers voor onder de autostoel verkoopt tussen de 60 en 100 euro.

omdat ik er zelf niet teveel geld aan uit wil geven vroeg ik mij af: Is het veilig om dit soort spullen in China te bestellen?
    daarmee bedoel ik vooral de kwaliteit, en het geluid (bass). En of hier iemand is die daar ervaring mee heeft.

Ook zou ik dan een versterker willen bestellen (ik zag dat ze van die kleine versterkers van 500 watt hebben, maar geen idee of dit een slimme investering is)

Conclusie: Is het veilig om dit in China te bestellen, of kan ik beter verder zoeken in nederland?

Mvg,

Mathijs

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Heb collega's die regelmatig zonder problemen spullen bestellen via AliExpress.
    Snap je twijfel, zelf koop ik liever via Ebay, waar vaak de zelfde dingen aangeboden worden, maar wel tegen hogere prijzen.
    Op Ebay gekocht spul via PayPal geeft in ieder geval kopersbescherming.
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Bij sommige kopers op AliExpress kan je ook met PayPal betalen. Met betrekking tot audio van Ali/EBay heb ik geen ervaring maar met andere elektronica wel, buiten de prijs/kwaliteit verhouding moet je gewoon geluk hebben. En bij prijzige producten neem ik vaak eerst wat reviews m.b.t. het product door.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Houd er rekening mee dat je bij dit soort aankopen waarschijnlijk ook aan de beurt bent met invoerrechten betalen.
    Nu: Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG (Nevada) & Opel Astra 1.0 Turbo S/S Innovation
    Gehad (aan SEAT's dan): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Jep, die kans is redelijk aanwezig bij zulke producten.

Vriend van SEAT-Online! emilio3333's Avatar
    Valt wel mee hoor, zeker voor de topicstarter

https://www.want.nl/aliexpress-invoerrechten/
    Seat Leon ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    VW Golf VII 1.0 TSI Business Edition Connected 2015

Grote kans op invoerrechten betalen. Garantie / retouren is vaak erg lastig en meestal überhaupt geen sprake van. Producten zijn vaak niet of slecht getest en voldoen vaak niet aan de Europese wet en regelgeving. Het is zelfs zo als jij een niet geteste autoradio van Aliexpress in auto hebt die in de fik vliegt, dat je verzekering niet uitbetaald.

Het lijkt allemaal mooi dat China..

Nu zal het op een subwoofer wel los lopen, maar let wel op met vooral duurdere en storingsgevoelige producten.

Wat is er mis met een mooi Gladen of JBL subwoofer setje? Je hebt in NL voor een habbekrats een goede versterker en subwoofer van een premium merk.
    Last edited by passiewassie; 21-08-2018 at 08:14.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat