www.lowering.nl
Results 1 to 5 of 5

Thread: [SEAT] [Leon 1M] 1.8 20vt 2001 Motor start niet meer

[SEAT] [Leon 1M] 1.8 20vt 2001 Motor start niet meer

Hallo allen,

Na vandaag naar de super te zijn geweest en de auto langs het huis te hebben geparkeerd, wilde ik hem net starten en slaat hij niet meer aan. Gaat rond etc. maar start niet door.

Torque geeft de volgende fout codes:

- P0261 / P0264 / P0267 / P0270 - Cylinder 1 t/m 4 Injector Circuit Low
    - P0010 - "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)
    - P0414 - Secondary Air System Switching Valve "A"Circuit Shorted
    - P0418 - Secondary Air Injection System Relay (A) (J299) Circuit Malfunction
    - P0445 - Evaporative (EVAP) Emission Control System Purge Control Valve (N80) Circuit Shorted

Het lijkt dus ergens kortsluiting te maken, dus gok op een kapotte kabel of een connector die niet meer lekker is ofzo... Iemand dit probleem ook weleens gehad of weet waar ik dit zoeken moet?

Alvast bedankt voor het meedenken!
    Seat Leon 1M 20VT AUQ

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Loop je massakabels in je motorruim na voor de zekerheid.

Hier moet je ze kunnen vinden volgens mij http://www.realoem.me/

Oke, dacht zal de foutcodes gewoon eens wissen, onder het mom; als er echt een fout zit komt ie vanzelf weer terug. Maar hij start weer, stuk gereden, opnieuw uitgelezen een paar keer, maar ze blijven weg... Very strange, mochten ze terug komen op een later moment zal ik dat laten weten!
    Seat Leon 1M 20VT AUQ

Was het starten en binnen 1 seconde weer uitvallen of echt niet aanslaan? Als het het eerste was dan heeft het te maken met je startonderbreker. 2de kan het wel eens slechte massa zijn onder je accubak.
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Nee het was gewoon echt niet aanslaan. Was voor het weekend voor de apk in de garage, verhaal daar ook voorgelegd en hij zei als er een nokkenasstoring bij zit, is het 9 van de 10 keer de nokkenassensor. Heel soms kan het voorkomen dat de boel gewoon net in een bepaalde stand staat dat die sensor een foutmelding geeft terwijl er niks aan de hand is (denk dat dit bij mij het geval is geweest aangezien hij het daarna gewoon weer heeft gedaan zonder storingen) maar als het vaker voorkwam was het eerste wat hij had gedaan de nokkenassensor vervangen. De rest van de foutcodes was volgens hem een gevolg van de storing op de nokkenas, wat opzich wel redelijk logisch klonk vond ik zelf.
    Seat Leon 1M 20VT AUQ