www.lowering.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Centrale deurvergrendeling reageert niet op afst.bediening

Ik heb destijds gehad dat die niet meer opslot en open ging via de afstand bediening en ook niet via het slotcilinder dus als je die niet meer hebt zou het niet moeten uitmaken. Ik moest toen via dat handmatige sluitingkje aan de kopse kant van de deur de deur afsluiten en openen via de hendel binnen uit. Dus ja dan zou het ook zomaar je slot kunnen zijn idd maarja wel dure oplossing om gelijk mee te beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
    [Leon Cupra 400+ + Mii 2017 Sport Intense] [Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

https://www.seat-online.nl/showthrea...ossing!!/page2

een andere forum lid (timmy) vond deze link in een ander topic ook over deursloten. als die kapot is zie je hier een goedkope oplossing
    [Leon Cupra 400+ + Mii 2017 Sport Intense] [Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Lijkt mij dat een deurslot kapot kan zijn, maar dan zouden die andere deursloten nog correct moeten reageren lijkt me, dus dat valt af. Vroeger was bestuurdersdeur leading en als die niets deed deed de rest niets, maar tegenwoordig is dit niet meer en reageren ze het zelfde op de cpv module. Bij mij deden electrische ramen via ab en sleutel het ook niet, dus verdachte is comfort unit. Rare is dat iets accu had leeggezogen bij mij. Toen die leeg was deed comfort unit incl cpv het wel normaal. Hangt nu aan de lader en straks eens kijken of alles weer als vanouds is. Betekent wel dat er ergens toch iets niet klopt, maar wat, want een probleem heeft altijd een oorzaak.
    Leon 1p 2.0 TDi BKD

Het ergste schaamrood is inmiddels van mijn kaken gezakt, maar ik ben erg blij dat ik een (goed) bericht kan posten: het probleem is opgelost! De oorzaak bleek toch in de batterij van de afstandsbediening te zitten, hij maakte geen goed contact.

Nu de uitgebreide versie voor wie het interesseert en er zijn/haar voordeel mee wil doen:

Ik constateerde dat beide afstandsbedieningen niet werkten en heb toen als eerste de batterijtjes vervangen. Na het vervangen deed de cpv nog steeds niets, dus heb ik deze thread geplaatst en op het spoor geholpen dat dat de comfortmodule of één van de sloten kapot moesten zijn. Ik heb via EBAY sloten LV & RV besteld, een afstandsbediening besteld (tientje) en van de auto het dashboardkastje eruit gehaald om te bekijken hoe de comfortmodule gemonteerd zat en wat voor type het was. Daarna op EBAY gelukkig een gebruikte met garantie gevonden voor een tientje :-) inclusief verzendkosten. Moets ergens uit Letland of Litouwen komen of zo :-)
    Afgelopen weekend werden de module en de afstandbediening via de post geleverd. Ik heb de module vervangen, hij deed het goed met het knopje in de auto maar natuurlijk niet met de afstandsbedieningen. Logisch want ze moeten immers op de module ingeleerd worden. Toen ik de nieuwe afstandsbediening eens goed ging bekijken viel het me op dat er toch een rood ledje knipperde als je op de knopjes drukte, alhoewel ik dacht dat die twee van mij helemaal geen ledje hadden. Het was me immers nooit opgevallen. Inderdaad knipperden die twee niet, maar dat zette me wel aan het denken. Ik heb ze weer open gehaald, de batterijtje eruit gehaald, de contactjes voorzichtig wat bijgebogen en ze weer in elkaar gezet. Toen knipperden de ledjes wel en was ik dus nogal verbaasd. Vanmiddag heb ik de oude comfortmodule weer in de auto gezet en de afstandsbedieningen geprobeerd. Jullie raden het al: ze werken nu beiden goed. De nieuwe werkt uiteraard niet want die is niet ingeleerd.

Achteraf vind ik het stom van mezelf: ik had beter moeten controleren of de batterijen goed gemonteerd waren. Maar ja: voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen en ik ben blij dat ik geen nieuwe module hoef te kopen of sloten moet gaan vervangen. Alleen volgende week nog naar de dealer om een nieuw bestelde sleutel in te leren en de 3e afstandsbediening.

Allemaal zeer bedankt voor het meedenken en reageren, en doe er jullie voordeel mee. Ik heb in ieder geval weer heel veel geleerd.

PS: ik heb een gebruikte comfortmodule te koop, onderdeelnumer: 1K0 959 433 BT

Goed nieuws dus. Dit soort dingen overkomt iedereen, dus niet schamen
    Verkoop niet de twee deursloten, kans is groot dat die nog van pas, heb al 3 defect gehad (2 gerepareerd).

Page 2 of 2 FirstFirst 12