www.jdengineering.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Diesel pistool gaat er niet in?!

Nou had ik een beetje zitten denken in de tussentijd, en dat heeft me vanmorgen ertoe gebracht de vulopening eens van dichtbij te bekijken.
    Niks bijzonders aan te zien natuurlijk, en met een eerder voorgestelde steel van een hamer of iets dergelijks gebeurde er ook niets.

Toen heb ik met m'n beide pinken ruglings getracht het klepje te ontgrendelen door een beetje te wroeten, wat niet helemaal lukte, maar er zat wel wat beweging in.
    Ik moest toch tanken en de opening kon blijkbaar iets groter dan vorige keer, dus dacht nog: dan duurt het gelukkig niet z lang.

Kom ik bij de Shell aan, gaat ie er vloeiend in!
    Ik geloofde het eerst niet eens, dus nog een paar keer geprobeerd, en telkens ging ie er zo in.
    Vooralsnog lijkt het dus 'opgelost'.

Beetje vreemd is het wel, ik hou het toch even in de gaten de komende tijd......

Verstuurd vanaf mijn Redmi 4 met Tapatalk

Je doet wel lang met 1 tank.
    Nu: Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG (Nevada) & Opel Astra 1.0 Turbo S/S Innovation
    Gehad (aan SEAT's dan): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Scherp!

2 weken is echter niet ongebruikelijk hoor.
    De vrouw gebruikt de auto doordeweeks voor naar d'r werk; 35km enkele reis, 4 dagen in de week.
    Dan nog de ritjes in de buurt en het weekend.

Op n tank rijden we ca 1000km, daar halen we de 2 weken wel mee.

Is een diesel dan niet heeeeeeeel duur om te rijden? Als je wegenbelasting, brandstof en aanschaf tegenover een benzine variant zet, had je met deze kilometrage evengoed een Cupra kunnen rijden!
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 1 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

1000km in 2 weken komen we wel aan, dat maakt ca 26000 per jaar, daar komen de vakanties nog bij.
    Heb het met de vorige auto (focus station diesel) uitgerekend en daar kwam ik op gemiddeld ca 30000km per jaar over 8 jaar gemeten.
    De Leon zit n schaal lager qua wegenbelasting.
    Met 30dkm kan een diesel wel uit denk ik

Page 2 of 2 FirstFirst 12