www.carclean.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Auto loopt niet helemaal fijn na een grote beurt.

[SEAT] [Leon 1P] Auto loopt niet helemaal fijn na een grote beurt.

Goedemiddag,
    nadat ik mijn Seat Leon 2.0 FR uit 2011 met 96000 km op de klok heb terug gekregen van een grote beurt loopt de auto niet echt lekker.
    Gelijk na het starten voel ik de auto trillen. Bij het wegrijden met minimaal gas ook.

Het valt mij op dat de temperatuur meter, als de auto warm is , net boven de 90 graden staat. ( 92 uitgelezen ) Dit was eerder nooit zo...de meter gaf altijd precies 90 graden aan.

Kan iemand mij vertellen of die verhoging iets met het onrustig lopen te maken zou kunnen hebben.

Er zijn bij het uitlezen trouwens geen foutmeldingen gevonden.
    Bougies zijn al een keer weer gewisseld

Groeten Sjaak
    Last edited by SjaakFR; 12-10-2018 at 18:15.

Je kan terug naar de garage gaan en vragen wat ze allemaal precies hebben gedaan. En vanuit dat vertrekpunt dingen gaan nalopen.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Vriend van SEAT-Online!
    De temperatuur meter zal niet iets naast de 90C gaan staan bij 92 of 95 graden.
    Bij VAG auto's staat de naald altijd strak op 90C bij een range van ruim onder de 90 en erboven (weet niet precies welke range)
    Last edited by turboturbo; 13-10-2018 at 09:39.

Ik heb dit voorval al met de garage besproken. Gewoon een grote beurt en airco bijvullen. Voor de rest geen bijzonderheden.

Dus als ik het goed begrijp zal de temperatuur nog meer afwijken dan de 92 graden die er uitgelezen is?
    Het klopt dat bij alle Seats die ik heb gehad de meter altijd precies op 90 graden stond.
    Daarom viel mij deze afwijking op.

Moet ik aan een kapotte sensor denken?
    Ik zal nog een foto posten.

Groeten Sjaak
    Last edited by SjaakFR; 13-10-2018 at 11:26.

grote beurt waarbij ook de distributieriem is vervangen? Staat ie dan wel 100% goed op timing?

Nee dat niet. Ik meen dat deze ook een ketting heeft.

Expert Member Cordoba's Avatar
    Is er toevallig een software update gedaan tijdens de beurt?
    Zodra de temperatuur van de koelvloeistof rond de 80? graden is, wijst ie al 90 graden aan, en dat blijft ie aanwijzen zolang de temperatuur niet flink afwijkt. Ik geloof dat boven 95 graden of als de temperatuur weer onder de 70 zakt, dat ie de echte temperatuur aangeeft. Volgens mij kan ie alleen 92 graden aanwijzen als de temperatuur 96 graden of hoger is geweest, en weer langzaam terugzakt, als ie dan weer de 90 graden bereikt staat de meter daar weer 'vast'.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Nee er is geen update uitgevoerd.
    De meter loopt geleidelijk op zoals die normaal gesproken zou doen, alleen nu gaat hij iets over de 90 graden grens en blijft daar ook staan voor de rest van de rit.
    Als nu toevallig de temperatuur sensor kapot zou zijn waar kan ik die dan vinden onder de motorkap?
    En is deze makkelijk zelf te vervangen?

Even uitlezen kan meer duidelijkheid geven of de temp sensor defect zou zijn. hebben ze per ongeluk ergens een stekker los getrokken omdat ze ergens niet bij konden en niet terug gestoken? Zal niet de eerste keer zijn al is dat apart als er geen foutmeldingen zijn. En is het niet altijd zo geweest en ben je het nu pas gana opvallen omdat de auto weg is geweest. Vaak merk je ineens alles als je de auto even af hebt gestaan voor iets. Je word erg oplettend de eerste tijd
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Page 1 of 3 123 LastLast