www.jdengineering.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Ibiza 6K2] Welke remblokken

[SEAT] [Ibiza 6K2] Welke remblokken

Hoi forumleden,

Ik ben wat research aan het doen want mijn remmen zijn aan vervanging toe. Ik ben overal over uit behalve 1 ding. Welke remblokken passen in de klauwen van een 1.4 75pk ibiza 6k2?
    Want ik zie dus 2 verschillende staan als ik mijn kenteken invul op auto onderdelen sites. Je hebt blokken met haakjes aan de zijkant maar ook blokken met een soort metalen kroontje op de bovenkant. Welke moet ik hebben? de dikte etc ben ik al over uit.

Alvast bedankt!

Even kort gezegd, de haakjes zijn voor de geleiders en de kroontjes tbv montage.

Als je een voorbeeld hebt van wat jij als 2 verschillende bestempeld kunnen we meekijken als het daadwerkelijk ook verschillende zijn.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Hoi hier 2 verschillende haha:

https://www.mister-auto.nl/remblokke...tml?_t=default
    https://www.mister-auto.nl/remblokke...tml?_t=default

staan ook verschillende remsystemen bij alleen zou ik mijn god niet weten welke er bij mij op zitten dus.

Ik heb wel ergens bij een oud topic gelezen dat het schijnt dat als je geventileerde schijven hebt dat je dan de 15mm dikke blokken moet hebben. Dit zou dus betekenen dat het type zoals ferodo er enige optie is? Die met dat kroontje kan ik namelijk alleen vinden als 19mm blok.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Het beste is om ff je wiel los te halen en de bestaande blokken op te meten.

Onder het motto: "Measure once, buy once"
    Last edited by nd-photo.nl; 19-10-2018 at 15:08. Reason: correctie

Het gaat overigens om de voorkant, achter zitten trommels die ik overigens ook wel ga vervangen. Ik hoopte dat iemand hier eerdere ervaring had met dezelfde uitvoering auto maar dan zit er idd niks anders op dan alles los te halen en eerst even te kijken.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Post aangepast.

Ja dat zou ik je wel aanraden, ligt namelijk aan het remsysteem wat gebruikt wordt op jouw auto (kijk maar bij de specificaties bij de links die je hebt gepost)

Hoi,

Nou voor de mensen die het nog interesseren, het is dus deze: https://www.mister-auto.nl/remblokke...tml?_t=default
    het is dus zo dat als je geventileerde remschijven hebt van 20mm dat je de bovenstaande hebt. Heb je geen geventileerde remschijven van +-12mm dan heb je de remblokken met dat kroontje boven op.

Wat is de pr code in service boekje??
    Bij de goede website staat de pr code erbij bij de remblokken.
    Toledo 1M Signo, TDi 110pk, Zwart, Full Options,
    FR Veren.