www.seat.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Accu steeds leeg

Is de Ibiza voorzien van start/stop systeem of een battery management systeem? Als ja het antwoord is dan is aanmelden van de accu met bijvoorbeeld Vagcom noodzakelijk. De ecu van de auto weet niet dat er een nieuwe verse accu in de auto zit en vervolgens sta je een aantal dagen later weer met een lege accu.

Update, voor de geinteresseerden. Er is inderdaad een software update voor een probleem met een leeglopende accu, en is nu bekend bij mijn dealer. Deze Update is bij mij een aantal maanden geleden uitgevoerd, en tot op heden heb ik geen problemen meer gehad, dus het lijkt inderdaad te zijn opgelost. Ik weet niet welk onderdeel precies is geupdate, maar ik het ging van versie *0011* naar versie *0013*.

Quote Originally Posted by martinvdp View Post
    Update, voor de geinteresseerden. Er is inderdaad een software update voor een probleem met een leeglopende accu, en is nu bekend bij mijn dealer. Deze Update is bij mij een aantal maanden geleden uitgevoerd, en tot op heden heb ik geen problemen meer gehad, dus het lijkt inderdaad te zijn opgelost. Ik weet niet welk onderdeel precies is geupdate, maar ik het ging van versie *0011* naar versie *0013*.
    Heb hier ook al een tijdje last van hetzelfde probleem, accu loopt heel langzaam leeg. Ik heb de accu al een paar keer opgeladen maar na 1 a 2 weken is het weer raak.
    Kan iemand mij wat meer vertellen over die software update, hopelijk is dat bij mijn auto namelijk ook de oplossing.
    Seat Ibiza 6J SC 1.6 16V Sport Up

Vriend van SEAT-Online! DriverSeat's Avatar
    Als dit een productfout betreft, wordt een eventuele software update dan altijd gratis uitgevoerd door de SEAT dealer?
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | Vagtechniek Stage 1+ | Sachs Performance koppeling

Quote Originally Posted by martinvdp View Post
    Ik heb hetzelfde probleem. Na een paar dagen stilstaan, is de accu leeg. Ik heb zojuist de BCM uitgelezen, de software versie is 0025. Een veel hoger nummer dus dan de 0013 die eerder genoemd is. De lekstroom heb ik al eens gemeten, die was laag, ik weet de exacte waarde niet meer uit mijn hoofd. Voor de zekerheid zal ik deze binnenkort nog eens meten, maar ik verwacht er niet al te veel van. De contacten van de massakabel van de accu heb ik ook al eens goed schoongemaakt en opnieuw vastgezet. Ook daar zit het probleem niet. De dynamo laad goed bij, ook dat is al gemeten. De accu is recentelijk vervangen.

Een behoorlijk irritant probleem.

Zijn er hier nog mensen die hier ook mee bezig zijn geweest en wat hebben gevonden?
    Last edited by Christ70; 23-11-2020 at 17:03.
    Seat Ibiza 6J 1.6i 105pk 2009
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 200pk (Squadra Massimo) 2011

Senior Member XPtuning's Avatar
    Quote Originally Posted by Christ70 View Post
    Ik heb hetzelfde probleem. Na een paar dagen stilstaan, is de accu leeg. Ik heb zojuist de BCM uitgelezen, de software versie is 0025. Een veel hoger nummer dus dan de 0013 die eerder genoemd is. De lekstroom heb ik al eens gemeten, die was laag, ik weet de exacte waarde niet meer uit mijn hoofd. Voor de zekerheid zal ik deze binnenkort nog eens meten, maar ik verwacht er niet al te veel van. De contacten van de massakabel van de accu heb ik ook al eens goed schoongemaakt en opnieuw vastgezet. Ook daar zit het probleem niet. De dynamo laad goed bij, ook dat is al gemeten. De accu is recentelijk vervangen.

Een behoorlijk irritant probleem.

Zijn er hier nog mensen die hier ook mee bezig zijn geweest en wat hebben gevonden?
    Je zou hem kunnen downgraden naar 0013 en kijken of het is opgelost...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Je zou hem kunnen downgraden naar 0013 en kijken of het is opgelost...
    Downgraden lijkt me geen optie. De verbeteringen van versie 0013 zitten vast ook nog in versie 0025. Ik wil daarnaast ook niet het risico lopen andere updates weer ongedaan te maken. In de praktijk is downgraden vaak niet eens mogelijk, de dealer heeft in principe alleen de meest recente versie van software beschikbaar.
    Seat Ibiza 6J 1.6i 105pk 2009
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 200pk (Squadra Massimo) 2011

Page 2 of 2 FirstFirst 12