www.lowering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Accu steeds leeg

[SEAT] [Ibiza 6J] Accu steeds leeg

Dag allen,

Al sinds een aantal jaar heb ik een regelmatig terugkerend probleem, namelijk dat de accu steeds leeg loopt. Als de auto 2-3 dagen stil staat kan ik de starthulp gaan bellen. Als het eenmaal begint wordt het ook vrij snel erger - in het begin pas na 3 dagen, een paar weken later al na 2 dagen, en weer een paar weken later merk ik na een werkdag al dat 'ie moeilijk start.

Al twee keer is er een nieuwe accu in gegaan, en daarna gaat het een tijdje goed maar na 1-2 jaar weer hetzelfde probleem. Ik geloof niet meer dat de accu zelf het probleem is.
    Met het meten van de accu steeds geen problemen gevonden. Verbruik in rust 0,05. Laadt goed op. Geen verbruikers gevonden, geen lampjes die blijven branden, niks. Alles wat gemeten kan worden is in orde.
    Af en toe een kort ritje maar de meeste ritten die ik maak zijn zo'n 20 kilometer. Kan geen probleem zijn.

Vorig jaar rond december was de vorige keer dat de accu steeds leeg liep, en toen verdween het probleem nadat (per ongeluk) de accu is losgekoppeld geweest en de boordcomputer was gereset. De auto startte weer alsof er nooit wat aan de hand was geweest en heeft het hele jaar goed gedraaid, maar nu is het alweer begonnen. Vanmorgen voor de zoveelste keer starthulp nodig. Accu maar weer even losgehaald en afwachten wat 'ie nu doet.

Een zoektocht op internet heeft opgeleverd dat dit een bij SEAT bekend probleem is waar een software update voor zou zijn. Echter ik heb verschillende dealers en de klantenservice van SEAT zelf hierover gebeld en geen van allen weten ze iets over dit probleem en weten ook van geen software updates af. Ik heb zelfs niet uit kunnen vinden of de software wel geupdate kan worden.

Binnenkort nog maar een keertje naar de dealer ermee, maar heeft iemand intussen meer informatie? Kent iemand dit?

Heb je de auto al eens laten uitlezen? Mogelijk is er ergens iets van kortsluiting gaande wat de accu steeds leegzuigt, ik noem maar wat..

Quote Originally Posted by Sem View Post
    Heb je de auto al eens laten uitlezen? Mogelijk is er ergens iets van kortsluiting gaande wat de accu steeds leegzuigt, ik noem maar wat..
    Ik zal het nog wel een keer laten doen, maar de vorige keer was er in elk geval niets te zien.

Vanmorgen de auto weer gestart nadat die twee dagen had stil gestaan, en geen enkel probleem. Lijkt er op dat de reset weer heeft geholpen.
    Ik heb inmiddels wel gevonden dat in 2013, wellicht niet geheel toevallig ongeveer de tijd dat de ellende begon, de toenmalige dealer de “computers heeft geupdate.”
    Nu maar verder zoeken naar iemand die nieuwere computer updates heeft...

Ik heb exact hetzelfde probleem (Ibiza '09 1.4) Ik ben elke ochtend blij als hij wil starten. Een paar maanden geleden een nieuwe dynamo en nieuwe accu geplaatst. Nu het kouder wprdt is het weer raak. Bij de garage kunnen ze niets vinden.

Mijn vorige Ibiza 6J SC uit 2009 had hier helaas ook last van. Nooit gevonden wat het was, wel meerdere keren bij de garage geweest.

Laat de accu wel genoeg bij???Kijk daar eens na .
    Gr Carlo.

Mijn accu is ook snel leeg. Ik heb nog nooit hoeven laden of echt stilgestaan, maar wat me al jaren opvalt is dat als ik niet elke dag rij, dan is de startmotor veel langer bezig voordat de motor aanslaat. Ook moet ik niet eerst 5 minuten radio luisteren of in het licht zitten, dan duurt het ook al meteen een paar seconden extra.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Niet vergeten dat pas na (schatting) 30 minuten de ECU de 12V van de Canbus afschakelt (tenminste zo gaat dat bij de meeste merken met Canbus)
    Misschien dat dus na die reset de zaak weer netjes uitgezet wordt na de tijd die ervoor staat.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Sinds de reset doet ie het weer goed, zelfs na 4 dagen stil staan in de kou. Nog steeds geen garage gevonden die de computers kan updaten, helaas. Elk half jaar maar een reset doen, denk ik...

Page 1 of 2 12 LastLast