www.carclean.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Alhambra 71] koplamp H7 vervangen

[SEAT] [Alhambra 71] koplamp H7 vervangen

Vorige week wilde ik bij een klant wegrijden en bij het starten ging het gele lampje branden dat er een lamp stuk was.
    Dus even gekeken en inderdaad de koplamp stuk, dus de motorkap open rubber dop weg gehaald, lamp er uit gehaald, nieuwe lamp er weer in, alles omgekeerd monteren en klaar.

Maar over het algemeen branden beide lampen even lang dus zal de ander ook binnen niet al te lange tijd ook stuk gaan en om dan niet met kou langs de weg te staan maar even een set nieuwe lampen gekocht om er nu al even 2 nieuwe in te zetten zodat ik ook nog een goede reserve en een minder goede reserve heb.
    Lamp met houder er weer uit gehaald maar dan gaat het fout.
    Ik krijg nl. met geen mogelijkheid de lamp uit de houder.
    Ook als ik er een schroevendraaier voorzichtig tussen zet is er geen beweging in te krijgen.

Is de lamp soms alleen te vervangen als deze echt stuk is oid. of is er een handigheidje die je even moet weten om een lamp te vervangen?
    Ik kan nl. nergens een palletje, schuifje oid. ontdekken om de lamp te kunnen verwijderen en flink trekken en gelijktijdig wat wrikken help ook niet.
    Wie heeft de gouden tip?

Het gaat om een Alhambra 2011 2.0 Diesel

Er zit geen veiligheid in dat de lamp wordt los gelaten wanneer deze defect is.

Hoe ziet de stekker / bekabeling er verder uit? Geoxideerd? Dat kan voor de nodige extra weerstand zorgen namelijk.

Heb je toevallig een foto van de het deel waar het om gaat?
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Het zou kunnen dat de lampvoet door een slecht massacontact erg heet is geworden, en als het ware een stukje in de lampunit gesmolten is, en daarom niet loskomt...
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Nee, alles ziet er gewoon goed uit zonder oxidatie oid. en 1 voet is dus met de lamp die net een week geleden vervangen is (de 350.000Km daarvoor nooit eerder een lamp vervangen)
    Ik zal morgen even wat foto's maken.