www.lowering.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Leon 5F] FR-model: Hoe te zien of wagen DCC heeft?

[SEAT] [Leon 5F] FR-model: Hoe te zien of wagen DCC heeft?

Als nieuwe eigenaar van een 2e hands Leon ST FR 1.8 uit 2015 ben ik benieuwd of mij auto DCC als ge´nstalleerde optie heeft. Bij de driving mode "Hoofdelijk" (individual) zie ik geen regel die demping en/of dcc beschrijft. Heb ik het dan niet? Of heeft alleen de Cupra deze mogelijkheid?

Hoe kan ik anders checken of ik DCC heb? Ik voel geen veranderend weggedrag namelijk...

Hartelijk dank!

Onder de auto kijken en zie daar of je elektronisch geregelde schokbrekers hebt
    DCC was als optie op meerdere modellen / motorisering verkrijgbaar dus niet alleen Cupra
    Seat Leon 5F / FR Dynamic / 1.4TSI ACT/ 2015
    In bezit van VCDS HEX-NET Pro en Vag Can Professional K-Line

Dat kan simpeler, gewoon de motorkap open doen en kijken of er draadjes naar de bovenkant van je schokbrekers lopen. Maar als DCC niet in het menu genoemd wordt, weet je al vrijwel zeker dat het er niet op zit.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 1 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Quote Originally Posted by Cubix View Post
    Als nieuwe eigenaar van een 2e hands Leon ST FR 1.8 uit 2015 ben ik benieuwd of mij auto DCC als ge´nstalleerde optie heeft. Bij de driving mode "Hoofdelijk" (individual) zie ik geen regel die demping en/of dcc beschrijft. Heb ik het dan niet?
    Dan heb je het niet. DCC staat in het Drive menu als aparte parameter als je die optie hebt.
    Nu: Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG (Nevada) & Opel Astra 1.0 Turbo S/S Innovation
    Gehad (aan SEAT's dan): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Heb onder motorkap zitten speuren, maar kan de bovenkant van de schokbrekers niet vinden doordat het zo volgebouwd zit. Of kunnen jullie het aanwijzen wat hint op DCC?

Maar wat Menaz al zegt: je zou dan toch een optie moeten hebben in het menu, dat klinkt wel plausibel.
    2015 Seat Leon ST 1.8TSI FR DSG

Bovenkant veerpoten en schokdempers zit onder de hoeken van het rooster onder de voorruit.

Op de sticker met wagengegevens die in de bak voor het reservewiel in de kofferruimte zit kun je aflezen welke opties je auto heeft.
    Hier kun je vinden wat al die codes betekenen.

De codes van 3 tekens horen bij de uitrusting van je auto.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0

Hartelijk dank iedereen. Het is duidelijk, m'n auto heeft geen DCC. Niet in de interface te vinden, geen draadjes naar de schokbrekers en ook geen overeenkomstige code. Thx iedereen!
    2015 Seat Leon ST 1.8TSI FR DSG

en nog sneller te zien is achter nogmaal even naar de schokdempers kijken dan zit onderaan van de demper een stekker :-)
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709