www.carclean.nl
Page 8 of 8 FirstFirst ... 678
Results 71 to 80 of 80

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Verbruik 1.5 TSI DSG

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Niet per se denk ik. Als je de dezelfde auto vergelijkt met "normale" banden en daarna met dezelfde velg en iets bredere banden, dan is het aannemelijk van wel. De hoogte van de auto zegt niet meteen iets over het verbruik, dat is wat ik wil zeggen met mn comment boven jou. De luchtweerstand van mijn lagere platte S80 is nagenoeg gelijk aan een auto die hoger op zn poten staat en een andere vorm heeft.

En dan heb je nog alle andere variabelen

[edit]
    Ik rijd al 1:9 zonder caravan hahahah (zie mn spritmonitor in mn signature).

(Ik rijd veel korte stukjes.)
    Zo is dat en auto rijden kost geld en is de slechtste investering. En moet vooral ook plezier zijn en hobby's kosten geld toch.
    Ik rijd 2 x per week woon werk en kom dan met 23 km waarvan slechts 10 km snelweg op 1:17,5 eerder deze week dus best netjes in de winter.
    Last edited by Taes Ocarrat; 11-01-2019 at 13:53.

Quote Originally Posted by Odelot View Post
    Misschien een vreemde vraag, maar als je zo gefocust bent op een zo laag mogelijk verbruik, waarom rij je dan een Ateca? Kan me niet voorstellen dat je daar voor de aanschaf niet bij stil gestaan hebt?
    Hahhaa, als deze vraag aan mij gericht is... Ik ben zeker niet gefocust op een zo laat mogelijk verbruik. Anders reed ik alleen maar 85 op de CC op de snelweg. Ik vond het verbruik alleen zeer tegenvallen ook t.o.v. de fabrieksopgave (met WLTP meting). Ik kwam een jonge gast tegen bij de dealer die een Ateca met een 1.0 motor reed, en die haalde gemiddeld 1 op 17 met zijn (naar eigen zeggen) 'sportief' rijgedrag.

Het lijkt trouwens wel dat de auto steeds zuiniger is gaan rijden, gisteren en vadaag ben ik juist sportiever gaan rijden en haal ik zowaar gemiddeld 1 op 13,7 (positief verrast)... Ik weet niet wanneer een motor 'ingereden' is, maar misschien dat dat ook een klein beetje meespeelt...

Quote Originally Posted by iDEOwen View Post
    Hahhaa, als deze vraag aan mij gericht is... Ik ben zeker niet gefocust op een zo laat mogelijk verbruik. Anders reed ik alleen maar 85 op de CC op de snelweg. Ik vond het verbruik alleen zeer tegenvallen ook t.o.v. de fabrieksopgave (met WLTP meting). Ik kwam een jonge gast tegen bij de dealer die een Ateca met een 1.0 motor reed, en die haalde gemiddeld 1 op 17 met zijn (naar eigen zeggen) 'sportief' rijgedrag.

Het lijkt trouwens wel dat de auto steeds zuiniger is gaan rijden, gisteren en vadaag ben ik juist sportiever gaan rijden en haal ik zowaar gemiddeld 1 op 13,7 (positief verrast)... Ik weet niet wanneer een motor 'ingereden' is, maar misschien dat dat ook een klein beetje meespeelt...
    Een auto moet ook wel wat km hebben gedraaid om zuiniger te gaan rijden. En ik ken ook zat mensen die zuiniger rijden dan ikzelf met een auto. Maar ik geloof echt niet alles wat ze zeggen. Mijn zwager die zegt zelfs zuiniger te rijden dan de fabrieksopgave.
    En de WLTP metingen zijn echt onder betere omstandigheden dan je dagelijkse ritjes.
    Ik haal met de 1.4 TSI ook gemakkelijk ruim 1:16 als ik 100 rijd maar even in een file staartje of te lang voor een stoplicht en weg is het effect.
    Kijk liever naar het grotere gemiddelde via Spritmotor
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Ik vind het wel schandalig dat ze zulke waardes durven neer te zetten terwijl in de werkelijkheid het heel anders is!
    Dit vond ik op papier dus 1 van de pluspunten vergeleken met andere Suv’s toen we nog aan het orienteren waren.
    Maargoed, verder blijft het echt een vette bak��
    De verwachte leverdatum voor mij is mei
    Last edited by Kanjaard; 19-01-2019 at 19:11.
    Ateca FR Bi 1.5 tsi Handgeschakeld rodium grey, virtual cockpit, piano black 19Ē velgen, techpakket2

Heb mijn Ateca 1.5tsi nu ongeveer 10 weken en 10.000km gereden en het blijft rond de 1 op 13.
    Ateca FR Bus Int - 1.5tsi DSG -TechPackDsg - VCP - Winter - BeatsAudio

Ik heb ook gekeken naar de 1.5 bij andere Seat’s. En hij verbruikt gewoon veel meer dan de 1.4. Dat is nu wel duidelijk. Ben wel benieuwd hoe dat komt?

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    De mijne niet hoor. Check Mn sig.
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Quote Originally Posted by alpenaadje View Post
    Ik heb ook gekeken naar de 1.5 bij andere Seat’s. En hij verbruikt gewoon veel meer dan de 1.4. Dat is nu wel duidelijk. Ben wel benieuwd hoe dat komt?
    Zie mijn verbruik ik rijd 1.4 DSG. En rijd hem particulier. Rijden is fun.
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

rijd nu met een 3 jaar oude 308 gem 1/14, dus ben benieuwd wat de 1.5tsi dsg gaat geven
    ATECA MOVE 1.5TSI DSG, besteld 24/09/18, verwacht 27/02/19 levering

Page 8 of 8 FirstFirst ... 678