www.carclean.nl
Page 7 of 8 FirstFirst ... 5678 LastLast
Results 61 to 70 of 74

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Verbruik 1.5 TSI DSG

Quote Originally Posted by iDEOwen View Post
    Sinds een maand heb ik de Seat Ateca 1.5 DSG, en ben toch wel teleurgesteld in het verbruik. Ik rij een stuk rustiger dan mijn vorige auto (Audi A1), maar heb na ca 3500km een gemiddel verbruik van 1 op 11.9.
    Dat is zeker teleurstellend. Zelf zijd ik in de 1.4 dsg en haal met regelmaat 1:12,9 met gemengde ritten.

Je kunt het verbruik beter vergelijken met een Q3.
    Nu: Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG (Nevada) & Opel Astra 1.0 Turbo S/S Innovation
    Gehad (aan SEAT's dan): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Idd. A-1 is nogal veel kleiner dan de Ateca. Qua gewicht zal het niet veel schelen. En rechtervoetje is natuurlijk ook deels oorzaak gebruik. ��

Een A1 heeft veel minder lucht weerstand ,..en onderschat de invloed van de banden niet..meer breedte geeft meer rolweerstand...ook het formaat van de velgen draagt bij aan een hoger /lager verbruik .

Quote Originally Posted by Sepster View Post
    Een A1 heeft veel minder lucht weerstand ,..en onderschat de invloed van de banden niet..meer breedte geeft meer rolweerstand...ook het formaat van de velgen draagt bij aan een hoger /lager verbruik .
    Ja dat is ook allemaal waar. Maar ik dacht voornamelijk dat mijn rechtervoet de grootste uitdaging was bij de A1, terwijl ik dus bij de Ateca mijn rechtervoet met pensioen heb gestuurd. Rustig optrekken, rij standaard niet meer 30 te hard. Maar het formaat van de auto kan mijn 'rustig' rijden niet compenseren qua brandstof verbruik.

Vandaag een record gehaald voor mijn doen, bijna geen file, alleen maar snelweg, rustig 100 gereden op de CC.
    1:14,9 (19" 235-banden)
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Misschien een vreemde vraag, maar als je zo gefocust bent op een zo laag mogelijk verbruik, waarom rij je dan een Ateca? Kan me niet voorstellen dat je daar voor de aanschaf niet bij stil gestaan hebt?
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Quote Originally Posted by MatthijsR View Post
    Of het nou leaserijders zijn of niet, het gaat mij om verwachtingen die de WLTP-keuring, deze zou nauwkeuriger moeten aangeven wat de auto verbruikt.

Volgens autoweek (1.5 DSG):
    verbruik gemiddeld 5,5 l/100km 1 op 18,2

Ik zit nu na 5k op 1:11.3
    Aangezien ik een tankpas heb boeit het mij niet veel tot de directie gaat miepen, maar die zou nu niet meer zoveel mogen afwijken.
    Zie hierboven. Is een leasert en hij heeft een tankpas.

Quote Originally Posted by Sepster View Post
    Wat is de C/W waarde van een A1? Je verkijkt je erop, maar heb dat laatst nog een keer bekeken en mn S80 heeft nagenoeg dezelfde luchtweerstand als een Toyota CHR (zie quote beneden).

Maar denk ook aan gewicht van de velgen (en de banden!) en wat voor type banden, elke band heeft een andere rolweerstand.

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Ik denk dat de "drag coefficient" lager ligt dan we denken. Ik was al aan het zoeken, maar heb de waarde nog niet kunnen vinden.

Zie bijv hier: https://www.autoexpress.co.uk/toyota...nissan-qashqai . Van de CHR staat het er wel bij (0,32cd) en die is bijna even aerodynamisch als mn S80 (0,31cd)
    Last edited by nd-photo.nl; 11-01-2019 at 14:40.

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Zie hierboven. Is een leasert en hij heeft een tankpas.

Daarom. Ik schaf de auto altijd al zelf aan en de benzine betaal ik ook zelf maar Lease bak rijders klagen altijd het hardst !
    Ook als ze een auto gaan aanschaffen. Al gauw teveel bijbetalen.
    Gewoon je baas om meer salaris vragen kun je zelf een auto naar keuze rijden denk ik altijd.

En (heel) brede banden geeft ook hoger verbruik in combi met hoge auto is meer verbruik. Naast dure aanschaf nieuwe.

Zie me al klagen dat ik met caravan veel verbruik. Ook logisch toch ?
    1: 9 dan.....

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Niet per se denk ik. Als je de dezelfde auto vergelijkt met "normale" banden en daarna met dezelfde velg en iets bredere banden, dan is het aannemelijk van wel. De hoogte van de auto zegt niet meteen iets over het verbruik, dat is wat ik wil zeggen met mn comment boven jou. De luchtweerstand van mijn lagere platte S80 is nagenoeg gelijk aan een auto die hoger op zn poten staat en een andere vorm heeft.

En dan heb je nog alle andere variabelen

[edit]
    Ik rijd al 1:9 zonder caravan hahahah (zie mn spritmonitor in mn signature).

(Ik rijd veel korte stukjes.)

Page 7 of 8 FirstFirst ... 5678 LastLast