www.carclean.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Led leeslamp defect bij Full-led pakket

[SEAT] [Leon 5F] Led leeslamp defect bij Full-led pakket

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Seat Leon ST uit 2014 uitgerust met full-led pakket. Sinds een paar weken knippert een led leeslampje na een tijdje en gaat later zwak branden. Vooral tijdens het rijden in het donker is dit zeer irritant. Ook wanneer ik de schakelaar uitzet blijft de lamp branden.

Afgelopen week moest de Leon voor een servicebeurt. Ik heb gevraagd om de lampjes even na te kijken en desnoods te vervangen. Wat blijkt? De hele unit met knopjes en al moet vervangen worden omdat slechts één lampje defect is. Dit zou €119,- gaan kosten.

Ik heb de unit uitgebouwd en de led lampjes eruit gehaald. Ik ken de fitting niet en kan hier ook niets over vinden. Ik vroeg me af of hier iemand is die mij hierbij kan helpen. Ik hoop dat de lampjes los te verkrijgen zijn, anders moet ik helaas voor het volledig vervangen van de unit gaan.

Nogmaals, het gaat om de led leeslamp bij de binnenspiegel. Auto is volledig led uitgerust. Ik zou graag een foto willen plaatsen, maar geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.

Met vriendelijke groet,

Woody87

Hoi, een foto lijkt me wel handig zodat we je verder kunne helpen.

In deze link https://www.seat-online.nl/showthrea...in-een-bericht staat uitgelegd hoe je deze kunt plaatsen.

Expert Member Cordoba's Avatar
    Heb je al geprobeerd om de ledlampjes van beide leeslampjes te wisselen? Ik sluit namelijk niet uit dat het niet in het lampje zit, maar in de unit zelf. Als het toch het lampje is, zal het probleem meegaan met het lampje bij verwisselen, zit het in de unit blijft het probleem op dezelfde plek.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Zoals Cordoba al zei.
    Mocht toch de unit defect zijn kijk dan eens op de onderdelenlijn of deze niet gebruikt beschikbaar is.
    Ook even opletten of je een schuifdak hebt of niet want vlgs mij maakt dat ook verschil.
    Voorbeeld:

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-o...lichting-voor/
    Last edited by Snah; 24-12-2018 at 00:46.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Goedemorgen,

Bedankt alvast voor jullie reacties.

@Cordoba: Ik heb nog niet geprobeerd de lampjes te wisselen, dat ga ik vandaag eens proberen! Mocht het aan de unit liggen dan ga ik eens kijken op de website die jij aangeeft Snah. En ik heb ondertussen bekeken hoe ik een foto kan uploaden madmax.

Bij deze een impressie van wat het lampje doet: Tijdens het rijden knippert de linker leeslamp, na een tijdje gaat hij zwak branden.

Ik heb de lampjes dus uitgebouwd en deze zien er als volgt uit: Weet iemand of ik deze ergens los kan bestellen?

Het zou onderdeelnummer 5F0945209 moeten zijn als de led daadwerkelijk stuk is tenminste. Te controleren door de linkse met de rechtse te wisselen.
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Heel af en toe heb ik in mindere mate ook iets vergelijkbaars. Het verdwijnt bij mij als ik het dashboard kastje een keer open en weer goed sluit. Hierover is een tijd geleden ook eens gepost.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/h) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

SEAT Leon SC Cupra 280 (km/h) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Ik heb de lampjes me elkaar verwisseld en rij hier nu een tijdje mee rond en het lampje heeft niet meer geknipperd. Ik hou het nog even in de gaten. En bedankt voor de tip van het dashboardkastje, mocht het weer opspelen probeer ik dat eens.

@Antera; het onderdeelnummer is dat de hele unit of alleen de lampjes?

Dat is het numnmer van alleen het ledje
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709