www.carclean.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Update remmen

[SEAT] [Ateca KH] Update remmen

Mijn remmen hebben de update/terugroepactie gekregen. Voorheen was ik zeer tevreden over de automatische handrem. Nu blijft hij steeds een beetje op de “handrem” staan. Achteruitrijden moet je drie keer gas geven. Zijn er meer met die ervaring?

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Even contact opnemen met de dealer zou mijn advies zijn, uitleggen dat je dat nu wel hebt en voorheen niet.

Administrator erwin1988's Avatar
    Alleen bij starten of ook bij stoplicht?
    Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm, full option, full non resonated milltek, Aangepast onderstel, remupgrade 345 schijven en kermit groene klauwen

Dat gevoel had ik ook na de update.
    Even het gaspedaal aantikken is voldoende om van de automatische handrem te krijgen.

Heb ik gedaan. Uiteraard was ik de eerste die erover klaagde. En...het kon niet, volgens de dealer. Hij zei dat ik de hillhold dan niet op automatisch had staan. Daar had ik ik uiteraard al naar gekeken.
    Ben beetje verdrietig, dat wanneer ik iets aan de auto heb, ik dan ALTIJD de eerste ben. Niemand anders heeft daar last van. (Dat zeiden ze zelfs ober de app����)
    Het is voornamelijk na het starten. Ik moet altijd eerst achteruit steken, en dan blijft hij hangen

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Even contact opnemen met de dealer zou mijn advies zijn, uitleggen dat je dat nu wel hebt en voorheen niet.

Quote Originally Posted by alpenaadje View Post
    Heb ik gedaan. Uiteraard was ik de eerste die erover klaagde. En...het kon niet, volgens de dealer. Hij zei dat ik de hillhold dan niet op automatisch had staan. Daar had ik ik uiteraard al naar gekeken.
    Ben beetje verdrietig, dat wanneer ik iets aan de auto heb, ik dan ALTIJD de eerste ben. Niemand anders heeft daar last van. (Dat zeiden ze zelfs ober de app����)
    Het is voornamelijk na het starten. Ik moet altijd eerst achteruit steken, en dan blijft hij hangen
    Ik kan je uit de droom helpen. Ik heb ook altijd het idee dat ik alleen een probleem heb. Maar leg mij er niet snel bij neer. Velen vaak wel door simpel weg het probleem niet eens te zien/voelen of als dat wel het geval het niet te melden! Dan weet de dealer het ook niet. Het langer vasthouden vooral in stand achteruit ken ik ook. (Geen update gehad) en los ik op door vooral in achteruit het gas heel even licht aan te raken en dan auto laten lopen. Overigens kun je je auto ook met vcds aan laten passen en de hill hold verkorten. Wat App betreft is het nog steeds niet allemaal ok. Ik blijf hierop ook in contact met MIND.

Administrator erwin1988's Avatar
    Bij starten druk jr dan wel de knop in om hem van de handrem te halen?
    Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm, full option, full non resonated milltek, Aangepast onderstel, remupgrade 345 schijven en kermit groene klauwen

Nee. Ik zou haast zeggen: natuurlijk niet. Nooit gedaan en is ook nooit nodig geweest. Is automatische handrem
    Quote Originally Posted by erwin1988 View Post
    Bij starten druk jr dan wel de knop in om hem van de handrem te halen?

Nee. Ik zou haast zeggen: natuurlijk niet. Nooit gedaan en is ook nooit nodig geweest. Is automatische handrem
    Klopt. Dat is natuurlijk niet nodig. Dat is al jaren goed geregeld.

Mijn remmen hebben de update/terugroepactie gekregen. Voorheen was ik zeer tevreden over de automatische handrem. Nu blijft hij steeds een beetje op de “handrem” staan. Achteruitrijden moet je drie keer gas geven. Zijn er meer met die ervaring?
    Dit is met VCDS ook aan te passen dat de remblokken net iets verder van de schijven af blijven staan. Ik neem aan dat je bedoeld dat de rem wel los is maar toch nog tegen de schijven aan blijven staan. Kwaaltje geweest voor de Skoda's dat bij rijden dan de remmen even deden piepen
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709