www.carclean.nl
Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 45

Thread: [SEAT] [Ibiza 6K2] Hogere boost resulteerd in schokken

Quote Originally Posted by SourceReaper View Post
    Dan ga ik vanavond even rijden zonder de lmm.
    Maar is dan de chip tune ook weg?
    VCDS heb ik niet, maar met welk kanaal kan ik die misfires in de gaten houden, want ik kan live data van de kanalen in de gaten van mijn wagen houden.

Heb even een log bijgehouden over het misfiring.
    volgens vagcom is het channel 014-015-016.

hiebij heb ik de volgende waardes overgenomen:

channel 015: waarde 1: (misfire counter cilinder 1)
    channel 015: waarde 2: (misfire counter cilinder 2)
    channel 015: waarde 3: (misfire counter cilinder 3)
    channel 016: waarde 4: (misfire counter cilinder 4)
    channel 014: waarde 3: (misfire counter total)

Waarbij ik 0 misfires heb ondervonden.
    Had de lmm losgehaald, netjes warm laten draaien en daarna in z'n 3 tot 15psi, daarna in z'n 4 tot 15 psi en in z'n 5 gaat hij niet verder dan 16psi. Hierin heb ik geen gestuiter ondervonden. Pas als je wat langer in z'n 5 naar de topsnelheid wilt gaat hij wel nog schokken.

Wat ik raar vond klinken was mijn bov. Die klinkt niet meer hoe ik hem gewend ben. Beetje doffe piep in plaats van een normale piep. (is een recirculatie valve lage toeren swswsw en hoge toeren tjiew).

Verder geen foutcodes over misfires gehad.

Dus ik vermoed dat mijn lmm gaar is en mijn dumpvalve ook. Maar zou een bov uit moeten maken als die iets minder werkt?

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Zou mooi zijn als je een andere werkende LMM kan testen, want met een losgetrokken LMM kan je ook andere zaken maskeren zeg maar.

Dumpvalve kan je testen door hem los te halen, dan druk je de zuiger in, houd je vinger op de aansluiting van de vacuumslang en kijk je of de zuiger beweegt. Als de zuiger beweegt, dan lekt hij en moet je hem nakijken/servicen.

Je zou ook nog kanaal 1 en 3 kunnen loggen met je LMM aangesloten en kijken welke waardes je terug krijgt.

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Zou mooi zijn als je een andere werkende LMM kan testen, want met een losgetrokken LMM kan je ook andere zaken maskeren zeg maar.

Dumpvalve kan je testen door hem los te halen, dan druk je de zuiger in, houd je vinger op de aansluiting van de vacuumslang en kijk je of de zuiger beweegt. Als de zuiger beweegt, dan lekt hij en moet je hem nakijken/servicen.

Je zou ook nog kanaal 1 en 3 kunnen loggen met je LMM aangesloten en kijken welke waardes je terug krijgt.
    LMM teruggezet en een log gestart op:
    channel 001 waarde 1 RPM
    channel 001 waarde 2 Engine couland temp C
    channel 001 waarde 3 lambda 1
    channel 001 waarde 4 lambda 2 (weggeschreven)
    channel 003 waarde 1 RPM
    channel 003 waarde 2 Air mass [g/s]
    channel 003 waarde 3 Throttle valve angle (potentiometer)
    channel 003 waarde 4Throttle angle (actual)

https://ufile.io/zgpsn
    Hier is mijn live data op het moment van loggen.

Maar resulteerde in geen pops 'n bangs (wat ik wel heb bij LMM los), weer dat schokken nabij de toerental van 15psi.

Is dit een teken dat mijn bov en LMM gewoon kapot zijn?

Expert Member Cordoba's Avatar
    In je openingspost heb je het over een chiptuner, welke chiptuner is dit (of eigenlijk is dit een bekende/deskundige in de VAG-wereld, of is het een 'alles-kunner')?
    Ik vraag me namelijk af of je auto niet gewoon ondeskundig is getuned, door gewoon de boost wat op te schroeven.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

De chipper is een persoon uit friesland met eigen garage. Hij heeft meerdere ibiza's en leon's gechipt. Bedrijf weet ik even niet uit mijn hoofd.
    Vage is dat het in het begin(na de tune) de auto heerlijk snel en goed was en na een week minder?

Ik ben bezig om een andere lmm te lenen en te kijken of het daar aan ligt.

Tuner is niet toevallig Van Vught, ook bekend als VVT uit Marum? Dat is een redelijk bekende tuner in de Vagwereld, en in elk geval geen knoeier die lukraak maar wat waardes verhoogt.

Quote Originally Posted by Cordoba View Post
    Tuner is niet toevallig Van Vught, ook bekend als VVT uit Marum? Dat is een redelijk bekende tuner in de Vagwereld, en in elk geval geen knoeier die lukraak maar wat waardes verhoogt.

Nee, is een ander persoon: joost adema. Maar alles was prima totdat er een onderdeel stuk ging. Zat even te kijken onder de kap voor lekkages en heb er 2 gefixt. 1 bovenop bij dat ding boven de bobines en 1 bij de egr.
    Auto reed beter maar schokt nog steeds bij hoge boost. Wel minder maar nog steeds.

Mijn bov is denk ik ook stuk, want heb hem ingedrukt en op de bovenkant dat gaatje dicht gedaan en hij kwam naar beneden. Hij klinkt ook als een kapotte ruitenwisser gewis(gewoon kut geluid).

OK duidelijk, het probleem lijkt dus echt in de auto zelf (hardware) te zitten, en niet in de software. Succes met het oplossen van de laatste probleempjes.

Quote Originally Posted by Cordoba View Post
    OK duidelijk, het probleem lijkt dus echt in de auto zelf (hardware) te zitten, en niet in de software. Succes met het oplossen van de laatste probleempjes.

Morgen zou ik een bov en een lmm van iemand kunnen lenen, bedankt voor de hulp!
    Ik ga het morgen laten weten als alles weer werkt.

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast