www.jdengineering.nl
Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 44

Thread: [SEAT] [Ibiza 6K2] Hogere boost resulteerd in schokken

UPDATE: Na vandaag de oem bov vervangen te hebben voor een goed exemplaar en de originele luchtfilter teruggezet te hebben reed de auto weer prima, mits volgas in z'n 5. Dan begon hij weer lichtjes te hikken. Alfijn ik dus om 4 uur naar school toe en na ongeveer 1 uur en 45 minuten later was ik klaar en startte de auto. prima totdat ik 500 meter verder een stoplicht stond. Toen ik moest optrekken (normaal dus) begon hij flink te stotteren en klonk als hij op 3 cilinders liep. Ik mijn verzekering bellen om hem op te halen (wat kennelijk niet in mijn pakket zat) ben ik maar naar huis gereden op advies dat dat niet erg was (30km). Eenmaal thuis heb ik hem uitgelezen met een obdeleven (geen china meuk want die zag geen fouten). kreeg ik een aantal te pakken namelijk:
    Cilinderrij 1 - sonde 1 (Elektrische storing in stroomcircuit) P0130 permanent
    MAgneetklep laaddrukbegrenzing (onderbreking) P1548 sporadisch
    Cilinderoverslag herkend P0300 permanent
    Cil. 2 cilinderoverslag herkend P0302 permanent
    Motorregelapparaat (Storinnggeheugen afvragen) 01314 permanent

Betekend dit dat of mijn ecu is verrot of dat mijn bobine 2 het begeven heeft?

Auto heb ik weer met spoed nodig, dus alle hulp is welkom!

Toen je terug reed had je toen nog steeds het gevoel alsof hij op 3 cilinders reed?

Wissel je bobine van cil 2 eens met cil 3 en kijk dat even aan. Als je dan weer cilinderoverslag hebt in cil 3 dan is je bobine gaar.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Quote Originally Posted by macdek View Post
    Toen je terug reed had je toen nog steeds het gevoel alsof hij op 3 cilinders reed?
    yep, had hem meteen stilgezet langs de weg, na half uur gestart en nog steeds gevoel of hij op 3 cilinders rijd. daarna lmm losgehaald en probleem blijft. toen ben ik maan naar huis gereden nadat ik tehoren had gekregen van mijn verzekeraar dat ik kennelijk geen pechhulp heb.

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Wissel je bobine van cil 2 eens met cil 3 en kijk dat even aan. Als je dan weer cilinderoverslag hebt in cil 3 dan is je bobine gaar.
    Vanavond gaan we met een andere bobine testen, maar ga dan eerst nummer 2 met 1 verwisselen, omdat er boven 3 en 4 die intercoolerpijp loopt. Als iemand een maat weet van de blox velostack luchtfilter heeft, kan ik alvast een nieuw filter bestellen.

Als iemand een maat weet van de blox velostack luchtfilter heeft, kan ik alvast een nieuw filter bestellen.

Dat weet Andy vast ...maar als ik me niet vergis is de aansluiting 70mm
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Quote Originally Posted by amc View Post
    Als iemand een maat weet van de blox velostack luchtfilter heeft, kan ik alvast een nieuw filter bestellen.

Dat weet Andy vast ...maar als ik me niet vergis is de aansluiting 70mm
    oke, dan heb ik alvast een maat.

Ik kan tevens 4 red top bobines kopen voor 80 euro, is dat veel? en waar kan ik zo'n adapterplaat halen ervoor?

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Volgens mij is dat 150mm

https://fullcartuning.nl/44253-blox-...er-6-inch-15cm
    https://fullcartuning.nl/66472-blox-...er-6-inch-15cm

De aansluiting van de Velocity stack zelf is verkrijgbaar in verschillende maten, zie:

https://fullcartuning.nl/66556-blox-...lter-kit-short
    ik zou graag een 45 graden bocht hebben zodat hij niet tegen mijn accu zit, maar is hij dan 70mm of 150mm?
    Last edited by SourceReaper; 09-01-2019 at 11:09.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Volgens mij bij de dealer heb je van die plasticen (zijn niet al te duur) en anders heb je verschillende opties als je billet alu wilt, zoals

http://creationsmotorsport.com/index...on-cp0003.html

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Volgens mij bij de dealer heb je van die plasticen (zijn niet al te duur) en anders heb je verschillende opties als je billet alu wilt, zoals

http://creationsmotorsport.com/index...on-cp0003.html
    Heb je oem nummer van die van de dealer? kan ik vandaag even kijken ernaar bij de dealer.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Nee weet ik helaas niet.

Heb je al een velocity stack of heb je de hele kit nodig? Het filter bestaat uit 2 delen, de stack en het filter. Het filter heeft 150mm aansluiting (past alleen op een stack) en de stack heeft een nek die in verschillende maten beschikbaar is (zie laatste link van mn vorige post).

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast