www.vagtechniek.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Toledo 1M] 1.8 20v gas geven niet mogelijk, auto valt uit

[SEAT] [Toledo 1M] 1.8 20v gas geven niet mogelijk, auto valt uit

Goedenavond iedereen,

Dit is mijn 1e post die ik hier plaats. Ik beschik over een Seat Toledo 1.8 20v Executive. Ik reed vanavond naar huis en zette de auto op cruise control (motor was nog koud) Echter op een gegeven moment nam de auto snelheid af en kon ik geen gas geven. Was niet mogelijk reageert nergens op. Koppeling ingetrapt en kon opeens weer gas geven. Koppeling weer op laten komen en gas geven was mogelijk maar leek net of hij maar 10 PK had. Auto gaat niet in noodloop. Volgas/half gas geeft geen verschil ik merk dat de auto erg inhoudt. Gaat om een 1.8 20v kenteken is 16-PG-DH.

Na een gegeven moment ben ik bij een rotonde en valt de auto uit accu lampje begint te branden. Auto opnieuw gestart en moet gas bijgeven anders valt de auto weer uit. Radio, lampen en dergelijke blijven wel branden. Auto op parkeerplek thuis neergezet en auto opnieuw geprobeerd te starten dit lukt niet zonder gas bij te geven (zie YouTube filmpje) https://www.youtube.com/watch?v=OhCeqrHD-NY . Momenteel brand de check engine lamp (P0171) Vacuumslang is lek wordt binnenkort vervangen.

Mijn vraag is wat de oplossing voor dit probleem? Onlangs thermostaat vervangen maar verder geen bijzonderheden.

Ik hoor het graag.

Mvg,

Wesley Swijghuizen

Toevoeging:

Auto begint ook meer benzine te nemen. Waar ik normaal 6 a 7 liter op de 100 km rij. Rijdt ie nu 15 met uitschieters tot 25 liter op de 100 km.
    Oliepeil is goed en koelvloeistof is ook op de hoogte. Ook beide vervangen met het vervangen van de thermostaat. Plus oliefilter deze is ook vervangen.

Mag ik vragen hoe je bij de code P0171 bent gekomen? Heb je de auto uitgelezen? Zo ja, met welke software? Ik vermoed dat er nog wat foutcodes in moeten staan gezien je symptomen.

Momenteel is het voor mij nog een beetje gissen. Of je luchtmassameter is defect en geeft geen/verkeerde waardes door.. of.. lambda sensor defect -> geeft geen/verkeerde waardes door waardoor het uitvalt.

Hoe ziet het er onder de kap uit? Alles nog droog of zijn er lekkages waarneembaar?
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Probleem is gefixt en ja auto is uitgelezen door de garage een paar maand geleden. Vandaag ANWB er bij gehad en dynamo was kapot en lambasonde is kapot. Vervangen en de auto doet het weer.
    Toch bedankt voor het mee denken

Super dat het weer werkt! Jij bedankt voor de terugkoppeling
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Vriend van SEAT-Online!
    Ah, dus de kapotte lambda sonde zorgde voor het gestegen verbruik misschien, en de stukke dynamo voor een leeglopende (want niet of nauwelijks bijgeladen) accu en/of voor te weinig stroom voor alle verbruikers?

Zoals het nu lijkt wel. De dynamo is vervangen voor een nieuwe en laadt alles nu weer goed bij. Nu werken alle systemen ook weer normaal. Lambasonde zorgt voor het hogere verbruik inderdaad deze moet nog vervangen worden.

Ander dingetje mijn rechter voordeur wil niet meer open. Snel op Google blijkt een standaard kwaaltje te zijn. Nu heb ik ooit ergens gezien dat volgens mij iemand van het forum hier het goedkoop kan repareren. Iemand toevallig contact gegevens van die beste persoon?

Vriend van SEAT-Online!
    Ik gok dat www.deurslotreparatie.nl bedoeld wordt.

Quote Originally Posted by turboturbo View Post
    Ik gok dat www.deurslotreparatie.nl bedoeld wordt.
    Ah top die bedoelde ik ja. Bedankt!!

Doet het slot nog wel iets, ik had in mijn ibiza dat het slot moeizaam of niet meet op slot wilde. Beetje invetten het slotmechanisme en het werkte perfect na een nachtje.