www.vagtechniek.nl
Page 4 of 6 FirstFirst ... 23456 LastLast
Results 31 to 40 of 52

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Achteruit rij lampen vervangen door led

Senior Member boolean's Avatar
    Wat is daar de gedachte eigenlijk achter? Twee lampen heeft toch echt wel een voordeel voor de camera met het achterruit tijden in het donker. Bij mijn oude Leon 1M brandde wel beide lichten.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Quote Originally Posted by boolean View Post
    Wat is daar de gedachte eigenlijk achter? Twee lampen heeft toch echt wel een voordeel voor de camera met het achterruit tijden in het donker. Bij mijn oude Leon 1M brandde wel beide lichten.
    Ik heb het mij ook vaak afgevraagd. Soms wordt dit bij kleinere auto’s toegepast maar soms zie je het zelfs bij middenklassers van groter formaat. Denk dat het ook aan de lamp units(grote) kan liggen en/of wat ontwerper in gedachten had. Zelf stoor ik me er niet zo aan je heb licht bij het naar achteren rijden en je wordt gezien.

Ik vind het veel storender dat er nog steeds mensen zonder ‘dagrijverlichting’ rijden. Je ziet ze nauwelijks tussen al die auto’s met licht aan.
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Member
    Quote Originally Posted by boolean View Post
    Bij mijn Leon brandt er slechts ÚÚn lamp wanneer ik hem in zijn achterruit zet. Ik vraag me nu af of dit zo hoort of dat er een defect is...
    Het hoort m.i. eigenlijk niet, ik vind het gewoon een ontwerpfout.

De gedachte erachter is mogelijk dat het achteruitrijlicht alleen maar een signaalfunctie heeft ("Let op, ik ga achteruit rijden"), maar daar ben ik het absoluut mee oneens. Niet iedereen heeft immers bij het achteruitrijden altijd de luxe van een redelijke straatverlichting; op het platteland kan het roetdonker zijn en dan wil je toch graag goed zien hoe je bv. de auto achterwaarts de dam naar het erf opdraait inplaats van net ernaast (en in de sloot).
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Echt he, het gaat idd verder dan de signaalfunctie

Zijn deze lampen hetzelfde voor de Ibiza? Ik wil deze namelijk ook gaan bestellen voor mijn Ibiza FR, bevallen ze nog steeds goed bij de mensen die ze al langer in de auto hebben? Allemaal storingvrij? Hoe makkelijk is dit inbouwen in de achterlichtunit van de ibiza, moeten ze er dan af, of ?

https://nl.aliexpress.com/item/WLJH-...843327284.html

https://www.ebay.nl/itm/2x-T15-W16W-45-SMD-4014-Error-libre-Canbus-LED-coche-reverso-reverso-bombilla/113367762913?hash=item1a653ec7e1:g:pDgAAOSwYCRb5P4 Sk:1:pf:0
    Seat Ibiza 6F FR Business Intense | 1.0 TSI 115pk DSG | Desire Red | 18" | Full Led | Upgrade Exclusive | Winter Pack | Beats audio | Upgrade Drive | Virtual Cockpit

Inmiddels de achteruitrij lichten in LED binnen. Echt gaaf.

Nu nog de knipperlichten. Hebben jullie idee waar deze te kopen ?
    En iemand de deze al ge´nstalleerd?
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Quote Originally Posted by Taes Ocarrat View Post
    Nu nog de knipperlichten. Hebben jullie idee waar deze te kopen ?
    En iemand de deze al ge´nstalleerd?
    Deze heb ik geplaatst...
    https://www.ebay.nl/itm/SUPER-CANBUS...gAAOSwGY1ZozdW
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Quote Originally Posted by Highvoltage400 View Post
    Ik heb deze geplaatst, ziet er goed uit. https://nl.aliexpress.com/item/WLJH-...843327284.html
    Bedankt. Heb je ook nog foto van op je auto ?
    Deze zijn iig wel prettiger geprijsd. Ik schrok van de prijs van die andere. Dit vind ik nog wel de moeite waard voor iets dat ik zelf niet eens zie. ��

Quote Originally Posted by Taes Ocarrat View Post
    Bedankt. Heb je ook nog foto van op je auto ?
    Deze zijn iig wel prettiger geprijsd. Ik schrok van de prijs van die andere. Dit vind ik nog wel de moeite waard voor iets dat ik zelf niet eens zie. ��
    Grootste verschil is dat ze echt "knipperen", een gloeilamp dooft langzaam en led gaat meteen uit. Ik zal vanavond proberen een filmpje te maken.

Page 4 of 6 FirstFirst ... 23456 LastLast