www.vagtechniek.nl
Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast
Results 31 to 40 of 43

Thread: [SEAT] [Ateca KH] keuze stress of Ateca FR OF Leon ST Cupra

Quote Originally Posted by Fura View Post
    Over feiten gesproken... Zit positie is iets anders dan de kwaliteit van een stoel. Ateca FR 2.0 benzine heeft trouwens ook DSG, onafhankelijke achteras, en als bonus 4Drive.
    En zou die Q5 rijder nou werkelijk jaloers zijn op de kofferbak van een Leon ST
    Kan je het drive profiel volledig wijzigen zoals ik noemde in mijn vorige post, dat geloof ik nooit want dan kan zelfs niet in een Golf R !!
    Dat hoog zitten is gewoon een mode verschijnsel niets meer dan dat, en gaat vast over!!

p.s. 4WD en onafhankelijke achteras?

Ik ben zelf helemaal niet jaloers, zeker niet op Audi Q5 rijders bijvoorbeeld, die lachen meestal niet als ik naast ze sta..
    Maar ik ben wel een beetje jaloers op de ST die heeft echt ruimte namelijk
    Last edited by mart20vt; 13-01-2019 at 00:49.
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    Kan je het drive profiel volledig wijzigen zoals ik noemde in mijn vorige post, dat geloof ik nooit want dan kan zelfs niet in een Golf R !!
    Dat hoog zitten is gewoon een mode verschijnsel niets meer dan dat, en gaat vast over!!

Ik ben zelf helemaal niet jaloers, zeker niet op Audi Q5 rijders bijvoorbeeld, die lachen meestal niet als ik naast ze sta..
    Maar ik ben wel een beetje jaloers op de ST die heeft echt ruimte namelijk
    4WD en onafhankelijke achteras. Wat dacht jij dan starre as......haha

Heb 2 Q5 diesel rijders in de vriendenkring als die naarst je staan word je niet vrolijk met de Cupra.....eerlijk gezegt de tranen schieten dan in je ogen
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Quote Originally Posted by amc View Post
    4WD en onafhankelijke achteras. Wat dacht jij dan starre as......haha

Heb 2 Q5 diesel rijders in de vriendenkring als die naarst je staan word je niet vrolijk met de Cupra.....eerlijk gezegt de tranen schieten dan in je ogen
    Ik zat te denken aan een starre achteras met differentieel.....

Uiteraard zijn er zeer snelle Q5's net als van alle andere type getunde auto's als sleeper!!
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Kan je het drive profiel volledig wijzigen zoals ik noemde in mijn vorige post, dat geloof ik nooit
    Hoog zitten is gewoon een mode verschijnsel niets meer dan dat, en gaat vast over!!

Hoog zitten is natuurlijk geen mode verschijnsel... Het rijdt in de dagelijkse praktijk gewoon fijner door het betere zicht op de weg.
    Ik rijd in m'n vrije tijd graag in m'n Alfa Romeo Spider, daar zit je laag in.
    Kan dus beide situaties goed vergelijken.

De 'normale' Ateca's hebben een semi-onafhankelijke torsi achteras.
    De 4Drive versies een multilink achteras, en daardoor een minder diepe kofferbak en andere brandstoftank met 5 liter meer inhoud.
    Last edited by Fura; 13-01-2019 at 13:33.
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Member
    Het is wel méér dan een modeverschijnsel, simpelweg omdat het aantal oudere autokopers voorlopig nog wel blijft groeien en die houden er meestal niet zo van om met hun kont over straat te schuren, wel van makkelijk in- en uitstappen.
    "Klantgerichte productontwikkeling" heet dat...
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Quote Originally Posted by Canon-Eye View Post
    Het is wel méér dan een modeverschijnsel, simpelweg omdat het aantal oudere autokopers voorlopig nog wel blijft groeien en die houden er meestal niet zo van om met hun kont over straat te schuren, wel van makkelijk in- en uitstappen.
    "Klantgerichte productontwikkeling" heet dat...
    Jij snapt het. En bovendien zijn de ‘ouderen’ die nog auto’s cash betalen voor nieuwe koop. Rest is vnl lease bakken. Zoals ik al eerder refereerde 2op de 3 auto’s van het jaar is een SUV.
    Last edited by Taes Ocarrat; 13-01-2019 at 18:18.
    Voorheen 40 jaar Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.

Veel Ateca rijders die reageren merk ik...

Uiteraard blijft het straatbeeld nooit hetzelfde alles verandert constant, de enige constante is de verandering dus SUV is ook tijdelijk!!

Mode, politiek, technische ontwikkelingen enz.

Tis maar net wat je beschouwt als " ouderen "...in het verleden was het zeker zo dat er met name 50 / 60 plussers veelal kozen voor een auto met een hogere zit vanwege hun verminderde fysieke souplesse...logisch ...de laatste jaren is de leeftijd van de gemiddelde suv rijder aanzienlijk verlaagd ,omdat er behalve de vele practische voordelen ,ook het uiterlijk met stappen is verbeterd ...
    Vandaar dat je tegenwoordig ook een hoop jonge gezins mensen in een suv ziet .
    Ik snap de gedachte van een hoop jongere rijders wel...daar lonken de sportwagens en gti 'tjes het meeste ,omdat men op die leeftijd niet denkt aan "practische zaken " bij een auto...hij moet er gewoon mooi uit zien ,en het liefst bloedsnel zijn ...en eerlijk is eerlijk ,wie wil dat niet !...vandaar dat de Q en de X serie's ,de Porsche Macan ,etc het zo goed doen ...die brengen beide wensen goed samen in 1 voertuig ...de suv is geen mode verschijnsel...maar voortschrijdend inzicht ....net als een hebben van een goede automaat in je auto...op den duur kom je vanzelf tot de conclusie dat dat toch wel erg fijn is ,en dat dat niets te maken heeft met " rij vaardigheden .

Grappig om te lezen; ik heb eind vorig jaar voor de zelfde keuze gestaan de huidige Leon Cupra gaat binnenkort met pensioen en wat ga je dan daarna rijden? Een Cupra ST of toch een Ateca. De ST heeft de grootste bagageruimte van de 2; echter er komt dit jaar een opvolger van de Leon dus daarna ook van de Cupra wil je dan nog een aantal jaar in een ouder model rijden? Daarnaast was de Leon Cupra in 4 jaar tijd een slordige 10K in prijs gestegen. Laat Seat ohnee herstel Cupra dat probleem nou oplossen door de Cupra Ateca uit te brengen; snelheid en SUV in een ik zeg goed plan. Enige min puntje is; je betaald je SUV voor zo'n SUV, maar goed onder het mom van je leeft nu en nu maken ze nog dit soort auto's.
    Cupra Ateca Velvet red (voorheen Seat Leon CUPRA 280 Alorblauw)

Een Cupra Ateca zou dan inderdaad een hele mooie oplossing zijn ,het enige nadeel is de relatief hoge prijs ...maar in het vergelijk met de concurrentie is hij heel scherp geprijsd !

Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast