www.carclean.nl
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 42

Thread: [SEAT] [Ateca KH] keuze stress of Ateca FR OF Leon ST Cupra

[SEAT] [Ateca KH] keuze stress of Ateca FR OF Leon ST Cupra

Beste mensen,

Hier is er weer een die niet kan kiezen... Ik zit in dubio.
    Ik kan kiezen tussen een Ateca FR 2.0 full option en een Leon st cupra full option.
    In lease prijs en bijtelling lopen deze twee niet echt weg van elkaar (4k minder fiscale waarde voor de cupra)

wie kan mij advies geven welke te kiezen? heb ik beide gereden maar kan nog niet kiezen (wat een luxe probleem)

Lees graag.

De ruimte en de zit positie zijn bepalend ...wat heeft je voorkeur ?

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Keuze tussen een appel en een peer...
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Zit nogal een verschil in beide auto's. houd je van sportief en vind je het niet erg om niet hoog te zitten dan voor de Leon en wil je meer comfort en hogere instap dan de Ateca.

Dit zou eventueel de doorslag kunnen geven. Ik wist de keus wel en dat is de Cupra maar goed. Das persoonlijk plus ik houd wel van wat sportief rijden
    Ook voor alle verlagingen bent U welkom in BredaIn het bezit van VCDS HEX-Net (ross-tech) VCP en VDS Pro Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709

Leeftijd !
    Anders doen wat je leuk vind om in te rijden toch.

En uhhhh let ook op het verbruik !

sorry, had er even bij moeten vermelden dat ik al 8 jaar in een leon FR rijdt, eerst vier jaar een 1P 2.0 dsg6 en nu vier jaar een ST 1.8 dsg7

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Kan helaas niet voor jou een voorkeur uitspreken want die is puur jouw persoonlijke keuze gebaseerd op wat jij aantrekkelijk vind.
    Het is een keuze tussen een super snelle wagen met 300 pk die alle biedt wat je van zo'n wagen kan verwachten.
    De Ateca heeft dik 100pk minder, mindere wegligging, hoger verbruik door groter frontaal oppervlak en duurder in wegenbelasting en instappen gaat wat gemakkelijker.
    Dus zoals Fura al zegt appels met peren vergelijken.

Als ik voor de keuze zou staan zou het een Ateca Cupra worden maar die staat hier niet ter discussie.......
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Kan helaas niet voor jou een voorkeur uitspreken want die is puur jouw persoonlijke keuze gebaseerd op wat jij aantrekkelijk vind.
    Het is een keuze tussen een super snelle wagen met 300 pk die alle biedt wat je van zo'n wagen kan verwachten.
    De Ateca heeft dik 100pk minder, mindere wegligging, hoger verbruik door groter frontaal oppervlak en duurder in wegenbelasting en instappen gaat wat gemakkelijker.
    Dus zoals Fura al zegt appels met peren vergelijken.

Als ik voor de keuze zou staan zou het een Ateca Cupra worden maar die staat hier niet ter discussie.......
    Dank je / jullie. De Cupra Ateca is helaas geen optie, die loopt richting de 66k geconfigureerd.
    Het is idd appels en peren, ben ik mij van bewust.
    Ateca is 190pk op 4wd en de cupra 300pk op de voorwielen.. is dat niet continue eps lampje?

Hier gaat niemand je mee kunnen helpen.

Voor jezelf de verschillen op een rijtje zetten en kijken wat je voorkeur heeft;

Hoog vs Laag
    Snel vs nog sneller
    510l vs 587l (kofferbak)

en ga zo maar door.

(Persoonlijk zou ik voor de Ateca gaan, omdat ik het hoge zitten wel erg positief ervaar)
    Last edited by MatthijsR; 11-01-2019 at 10:14.
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Quote Originally Posted by MatthijsR View Post
    Hier gaat niemand je mee kunnen helpen.

Voor jezelf de verschillen op een rijtje zetten en kijken wat je voorkeur heeft;

Hoog vs Laag
    Snel vs nog sneller
    510l vs 587l (kofferbak)

en ga zo maar door.

(Persoonlijk zou ik voor de Ateca gaan, omdat ik het hoge zitten wel erg positief ervaar)
    Gelukkig is het persoonlijk. Anders wordt het zo saai op de weg.

Aan de andere kant wat moet je met 300pk op NL wegen.

Page 1 of 5 123 ... LastLast