www.seat.nl
Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 43

Thread: [SEAT] [Ateca KH] keuze stress of Ateca FR OF Leon ST Cupra

Quote Originally Posted by Taes Ocarrat View Post
    Gelukkig is het persoonlijk. Anders wordt het zo saai op de weg.

Aan de andere kant wat moet je met 300pk op NL wegen.
    zeker waar.
    En 300pk is best lekker op de Nederlandse weg weet ik uit ervaring, maar 90% van de tijd heb je aan de 1.5 150pk die ik nu rij genoeg.
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Je kunt je ook afvragen wat je aan een SUV hebt op NL wegen, maar als je in een gemiddelde file om je heen kijkt vinden heel veel mensen het toch wel fijn om op een barkruk door het verkeer te gaan.

Ik vind het allebei mooie wagens. Wat dat betreft kun je in elk geval geen verkeerde keuze maken.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    Je kunt je ook afvragen wat je aan een SUV hebt op NL wegen, maar als je in een gemiddelde file om je heen kijkt vinden heel veel mensen het toch wel fijn om op een barkruk door het verkeer te gaan.

Ik vind het allebei mooie wagens. Wat dat betreft kun je in elk geval geen verkeerde keuze maken.
    Het hoge zitten is wel fijn hoor, jaren lang in sportauto's gezeten en als laatste in een A3 S-line, ook lekker laag. En ik geniet nu echt van een beter overzicht.
    Voor de rest denk ik dat we met z'n allen van het idee moeten stappen dat een SUV een afgeleide is van de ouderwetse terreinwagens. Die Ateca staat al vast in een nat grasveld. (net als 99% van de concurrentie.)

Voor de TS nog een gouden tip:
    Doe kop of munt, als je niet blij bent met de uitkomst weet je dat je in je hart de andere al gekozen hebt.
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Newbie SteefyR's Avatar
    Allebei hele mooie auto's. Maar de keuze is inderdaad zoals de overige leden ook al aangeven persoonlijk. Als je het mij vraagt de ST Cupra. De combinatie van ruimte en sportiviteit zouden mijn voorkeur hebben! Kan je de Alteca nog wat kietelen voor meer vermogen?
    Seat Leon ST FR Business Intense (1.4 150PK DSG) | Urban Silver | Panoramadak | Beats Audio | 18" Performance

Misschien dan kiezen voor de Alteca. Wanneer komt uit ?
    Specs? ��

De Ateca is een SUV zoals vele SUV’s maar die zijn nooit bedoeld geweest als terrein wagen. Het is een polulair model die tegenwoordig hoog scoort vooral vanwege de vergrijzing. En ze worden nu eindelijk ook strakker qua design. En dat heeft SEAT voorop (en goed betaalbaar) goed gedaan. Vandaar mijn overstap.
    Last edited by Taes Ocarrat; 11-01-2019 at 12:14.

SUV is ook prettig in landen waar de wegen slecht zijn. Zoals België. Dan is een soepele vering met extra bodemspeling wel lekker. Kijk maar hoe enorm hoog die wagens uit Zuid-Amerika op de poten staan. Dat bedoelde ik met de NL-wegen. Die zijn zo goed dat dat niet nodig is. Behalve dan bij al die drempels. Hoge zit is zeker comfortabel.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Allen bedankt voor de reply's.

de keuze is op de Ateca gevallen om de volgende redenen

- hogere zit/instap
    - 4wd
    - standkachel ( nice to have)
    - voorruitverwarming ( also nice to have)
    - blindspot
    - automatische kofferbak

de enige reden om een cupra te nemen zou het vermogen zijn, de overige kunstjes van dit monster heb ik reeds ervaren in de FR

levertijd: volgens PON (lease): nu bestellen week 16 rijden.

goede keuze!
    Vergeet de verstelbare laadvloer niet. (Deze mis ik enorm, weet iemand of dit nog los te bestellen is?)

automatische kofferbak is zooo fijn, niet gedacht dat ik daar zoveel plezier van zou hebben.

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Goede keus!
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Quote Originally Posted by chollie View Post
    Allen bedankt voor de reply's.

de keuze is op de Ateca gevallen om de volgende redenen

- hogere zit/instap
    - 4wd
    - standkachel ( nice to have)
    - voorruitverwarming ( also nice to have)
    - blindspot
    - automatische kofferbak

de enige reden om een cupra te nemen zou het vermogen zijn, de overige kunstjes van dit monster heb ik reeds ervaren in de FR

levertijd: volgens PON (lease): nu bestellen week 16 rijden.
    Dik hoor! Ateca zal je niet teleurstellen. Super wagen! heb je ook dsg? Welke kleur doe je?
    Seat Ateca FR Business Intense 1.5 DSG, panorama dak, chrome pack, 19" velgen, Velvet red, Automatische achterklep, Topview camera, Beats audio

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast