www.lowering.nl
Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 43

Thread: [SEAT] [Ateca KH] keuze stress of Ateca FR OF Leon ST Cupra

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Quote Originally Posted by Vin View Post
    Super wagen! heb je ook dsg?
    Ateca 2.0 benzine is altijd i.c.m. DSG en 4Drive.
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

[SEAT] [Ateca KH] keuze stress of Ateca FR OF Leon ST Cupra

Quote Originally Posted by Fura View Post
    Ateca 2.0 benzine is altijd i.c.m. DSG en 4Drive.
    Dat is waar duh

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Seat Ateca FR Business Intense 1.5 DSG, panorama dak, chrome pack, 19" velgen, Velvet red, Automatische achterklep, Topview camera, Beats audio

De keus lijkt mij nogal eenvoudig ik had er geen 2 nano sec. over hoeven nadenken
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Afgezien van het feit dat de leon cupra het meeste "rijplezier" biedt ,denk ik dat je met de Ateca op alle fronten beter uit bent... zit positie ,ruimte ,overzicht op de weg ...al met al een auto waar je in 90 % van de tijd beter mee bediend bent ...ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt

Ligt er wel aan wat je meet. Zo is de kofferbak van de ST ruimer.
    Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Astra 1.0T Innovation (besteld: Octavia 1.6TDI DSG)
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    Ligt er wel aan wat je meet. Zo is de kofferbak van de ST ruimer.
    De kofferbak van de Leon st is inderdaad ruimer...ik meen dat het 100 liter scheelt ( icm een Ateca 4x4 ,bij een normale Ateca is het verschil veel kleiner ),maar de Ateca zelf is ruimer voor de berijder / passagiers ,

Dat bedoel ik precies met mijn opmerking. Gaat erom wat belangrijk is voor de eigenaar. Net als de zitpositie. Die is in de ene auto niet beter of slechter dan in de ander, maar puur een kwestie van smaak en voorkeur.

Zo staat bij ons de Karoq op de lijst, maar moet ik echt goed gaan ervaren of ik wel een hoge zit wil.
    Last edited by Menaz; 12-01-2019 at 16:46.
    Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Astra 1.0T Innovation (besteld: Octavia 1.6TDI DSG)
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Zit positie is natuurlijk een persoonlijke voorkeur ...ik zelf rij al jaren een Transporter voor mijn dagelijks werk ,en rij al bijna 30 jaar in "normale personen wagens " en ben niet zo oud dat ik een hoge instap nodig heb ,maar ik zelf ervaar de zit positie van een suv als veel comfortabeler ,en het verbeterde overzicht op de weg als zeer prettig ...het voelt net als het rijden met een goede automaat...1 x gehad ,nooit meer wat anders ik weet niet of je al in de Karoq met de lederen sportstoelen hebt gezeten ?....dat zit geweldig fijn !!
    Last edited by Sepster; 12-01-2019 at 17:25.

Zitpositie slechter in een Leon...

Wat voor gouden stoelen zitten er in een Ateca, ik heb dan het voorrecht om dagelijks in de fantastische Bucketseats te mogen plaats nemen, maar de standaard stoelen zijn ook perfect.

Verder kan je alles instellen qua comfort, demping, DSG, stuurrespons, motor, sperdiferentieel. Onafhankelijke achteras en een geweldige motor. Tevens heb je met een ST een enorme kofferbak waar een Audio Q5 rijder jaloers op is.

Verder vind ik een Ateca nogal zacht uitgedrukt een niet zo heel mooie auto...maar dat laatste is persoonlijk, de rest zijn feiten!!
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    Verder vind ik een Ateca nogal zacht uitgedrukt een niet zo heel mooie auto...maar dat laatste is persoonlijk, de rest zijn feiten!!
    Over feiten gesproken... Zit positie is iets anders dan de kwaliteit van een stoel. Ateca FR 2.0 benzine heeft trouwens ook DSG, onafhankelijke achteras, en als bonus 4Drive.
    En zou die Q5 rijder nou werkelijk jaloers zijn op de kofferbak van een Leon ST
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast