www.vagtechniek.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Thread: [SEAT] [Leon 5F] 1.4 tsi dsg

Quote Originally Posted by exeootje View Post
    DQ200 kan niet zo veel aan. Ik raad aan eens te bellen met RS Tuning in Eindhoven.
    Jajajajajaja nu weten we het wel met je RS Tuning uit eindhoven..

Ik hou het lekker bij JD, Vagtechniek en VVT
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Ik heb denk ik dezelfde bak in mijn Ibiza 1.0 . Volgens VAG techniek kan die 300 nm aan. Ik zie dat jouw blok na tuning 320 nm gaat doen. Dus dat zal dan niet aan te raden wezen. Maar een mildere tuning moet geen probleem zijn voor de dsg. Dus dat je hem voor de veiligheid tot 290 nm laat tunen. JD en hartog leveren maatwerk dus moet een peuleschilletje wezen voor ze ..

Quote Originally Posted by exeootje View Post
    DQ200 kan niet zo veel aan. Ik raad aan eens te bellen met RS Tuning in Eindhoven.
    Dus jij raadt een tuner aan die maatwerk aflevert zonder een testbank te hebben? Volgens mij heb jij nog niet veel kaas gegeten van tuning denk ik.
    Mvg

ik heb afgelopen woensdag mijn 1.4 ACT FR DSG laten tunen bij vagtechniek, dit is mijn 2e ervaring en deze was nog beter als de eerste.
    samen test rit maken en de parameters doornemen etc etc.
    ze raden wel aan launch control niet aan te laten zetten omdat je koppeling dit niet erg fijn vindt en na paar keer al kuren kan gaan vertonen.
    de turbo klep stond voor gebruik 54% dicht bij vol vermogen en na tunen op 76% dicht dus meer druk maar blijft nog zeker ruimte over.
    advies was om de stop/start motor uit te laten zetten omdat deze al tijdens het remmen uitschakelt en hierdoor niet meer het olie laat circuleren en dus de turbo minder koelt.
    ze gaven aan hier zijn vele theorieŽn over en onze is dat dit beter is.
    in het beging dacht ik niet zo heel veel verschil te merken, maar ik moest nog 1,5 uur terug naar huis rijden.
    en ben er erg blij mij...
    schakelt soepeler door
    kickdown weg bij handmatig schakelen via de flippers
    lagere toeren
    rijd rustig en rijdt strak weg merk totaal het schakelen niet
    onder aan iets meer kracht in de koppel

als ik 1 puntje moet opnemen is het wel dat als ik vol het gas intrap mijn auto een beetje hapert en mijn stuur een andere kant op wil, dit kan zeer waarschijnlijk niet aan de tuning liggen.
    dit wordt nog onderzocht door de dealer, die geheel mee werkt al jaren in de garantie gevallen ondanks de tuning !
    oldSeat Leon 1.6 tdi LM ll 2013
    newSeat Leon 5F FR 1.4 ACT DSG 150PK ---> 180PK & 320 NM

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Lijkt op torque steer en dat het elektronisch gesimuleerd sperdiff het vermogen knijpt bij dreigend wielspin op het desbetreffende wiel
    Being a Petrolhead never gets boring....

Page 2 of 2 FirstFirst 12