www.carclean.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Bluetooth koppelen ontbreekt in menu

[SEAT] [Leon 1P] Bluetooth koppelen ontbreekt in menu

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn recentelijk gekochte Seat Leon uit 2010. Hier zit een RCD 310 radio in en onder mijn (bijrijders)voorstoel zit ook een bluetooth module.
    Werkt naar behoren om mee te bellen maar het leek mij dat ik er ook wel muziek vanaf mijn telefoon mee zou moeten kunnen streamen. Ik ben dus op internet (en vooral dit forum) gaan speuren en kwam een aantal mogelijke oplossingen tegen zoals bijvoorbeeld dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=9_I7S_JuJIU

Het vreemde vind ik dat mijn menu overeen komt met de items in dit filmpje behalve dat bij mij de "bt-audio" optie ontbreekt.

Nu vraag ik me dus af of dit wellicht op te lossen is? Kan het zijn dat mijn firmware achterloopt of mis ik iets anders?

Alvast bedankt!
    Seat Leon 2.0 FR uit 2010, hiervoor: Seat Ibiza 1.4-1.6 Sport uit 2005

Je moet het aanzetten in het menu en dan kan nog zo zijn dat je carkit niet het a2dp protocol ondersteunt en dan gaat het helemaal niet werken. Dan zal je een andere bluetooth module moeten aanschaffen. Ik heb deze radio weg gedaan omdat een bluetooth module nogal duur zijn. Ik heb via Aliexpres een Rcn210 gekocht en deze doet het perfect. één nadeel de radio, hij heeft geen rds, je ziet alleen de naam van de zender.

http://nl.aliexpress.com/item/VW-Vol...f9063e83e19277
    Last edited by rdls73; 12-01-2019 at 21:03.

Bt audio op de rcd310 kun je activeren via vcds maar waarschijnlijk ondersteund jouw carkit dat niet is bij mij 1p ook niet. Ik heb voor 20 euro op eBay een audio streaming module gekocht deze aangesloten achterop de aux achterkant van de rcd310 toen nog wat coding gedaan en mijn telefoon connect nu via 2 koppelingen 1 voor muziek en ander voor bellen. Je hebt ook nog luxere modules die als CD wisselaar gedragen dan werkt ook je volgende en vorige knop van je stuurwiel.

Ik heb de oude bedraden aux afgekoppeld en weg geschreven.

Je kunt het trouwens heel mooi checken of jou module het ondersteund is via je telefoon bluetooth gekoppeld apparaat en daar de instellingen van bekijken.

Dan moet er media audio bij staan zoals bij mijn gekocht adapter. Bij mij Seat carkit staat dat niet zie Seat UHV. Dan heeft activeren op de rcd310 toch geen zin. Dan krijg je het knopje wel actief maar heeft het geen nut.

Ah okay ja zoals in mijn eerste post genoemd kan ik het dus niet aanzetten. Dat zal dan komen omdat het a2dp protocol niet ondersteund word. Maar goed ik zie dat het linkje dat je plaatst ook 75 euro incl verzending kost en dan staat er nog bij van let op invoerrechten moeten ook betaald worden. Ik zie bluetooth modules vanaf €125 staan. Dan houd ik het liever origineel denk ik...

Maar hoe dan ook bedankt voor het aandragen van je oplossing!

Quote Originally Posted by PaulusB81 View Post
    Bt audio op de rcd310 kun je activeren via vcds maar waarschijnlijk ondersteund jouw carkit dat niet is bij mij 1p ook niet. Ik heb voor 20 euro op eBay een audio streaming module gekocht deze aangesloten achterop de aux achterkant van de rcd310 toen nog wat coding gedaan en mijn telefoon connect nu via 2 koppelingen 1 voor muziek en ander voor bellen. Je hebt ook nog luxere modules die als CD wisselaar gedragen dan werkt ook je volgende en vorige knop van je stuurwiel.

Ik heb de oude bedraden aux afgekoppeld en weg geschreven.
    Hmm ja ik ben bang dat dit me wat te ver gaat. Klinkt wel als een goede oplossing maar wil het graag zo origineel mogelijk houden. Want ik vind het wel wat waard om de stuurbediening in ere te houden. Dat is handig en gaat dan verloren.

Quote Originally Posted by PaulusB81 View Post
    Je kunt het trouwens heel mooi checken of jou module het ondersteund is via je telefoon bluetooth gekoppeld apparaat en daar de instellingen van bekijken.

Dan moet er media audio bij staan zoals bij mijn gekocht adapter. Bij mij Seat carkit staat dat niet zie Seat UHV. Dan heeft activeren op de rcd310 toch geen zin. Dan krijg je het knopje wel actief maar heeft het geen nut.
    Bedankt voor deze uitleg, ik ga dit zeker even nakijken ondanks dat ik nu bijna zeker weet dat mijn module het gewoon simpelweg niet ondersteund!

Quote Originally Posted by Tommirr View Post
    Hmm ja ik ben bang dat dit me wat te ver gaat. Klinkt wel als een goede oplossing maar wil het graag zo origineel mogelijk houden. Want ik vind het wel wat waard om de stuurbediening in ere te houden. Dat is handig en gaat dan verloren.
    Die blijft voor je telefoon gewoon werken. Alleen niet voor liedjes zappen via de aux.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Is je wagen een facelift model of niet?
    Vanaf 2010 is die namelijk geleverd geworden.
    Facelift model heeft een RNS315 waar dit wel op zit.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Rns315 heeft onboard bluetooth.