www.lowering.nl
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Review na +1 jaar bezit

Quote Originally Posted by Tonka View Post
    Zal wel komen omdat ik een diesel heb dan.
    Al valt het motor geluid nog wel mee. Het is vooral het omgevingsgeluid wat ik hoor. Ik rij met de standaard 17 velgen/banden (Xcellence).
    Vriendin rijdt een 3 serie van 8 jaar oud en die is echt stil.
    De Leon is een uitstekende auto maar het geluid in de auto viel mij echt tegen.
    Bedoel je rolgeluid van de wagen of echt omgevingsgeluid van andere wagens, verkeer? Daar merk ik echt niets van in de wagen. Heb je dat al aan je dealer gemeld? Zou toch niet mogen in die uitvoering.
    Op welke banden staat de wagen? Hier Bridgestone Potenza's. Niet mijn favorietjes, nogal hard bij koude temperaturen.

Bij mij is het afrolgeluid van de banden de enige negatieve ervaring . Nu met winterbanden is het net dragelijk. Maar de zomerbanden Bridgestone s001 zijn oorverdovend.

^mee eens. Bandenherrie is te luid. Veel te luid!!!
    18" Bridgestone.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0

Het zullen inderdaad de banden zijn die de meeste herrie maken maar ik had (zeker met een diesel) wat meer verwacht van de geluidsisolatie.
    Misschien wordt daar stiekem wat op bespaard door Seat, zoals b.v. met de bekleding van de kofferbak (die bak waar het reservewiel in ligt) die tegenwoordig niet meer aanwezig is)

Mijn ervaring met Bridgestone is idd ook dat ze behoorlijk rumoerig zijn. Onder de FR heb ik nu Uniroyals liggen. Die zijn wel ok.

Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen bij de keuze van de banden ook letten op het opgegeven aantal decibel.
    Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Astra 1.0T Innovation (besteld: Octavia 1.6TDI DSG)
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Als mijn Bridgestones versleten zijn en vervangen moeten worden was ik iig van plan om de stilste band te kiezen.
    Maar het is afwachten of dat stil genoeg naar mijn zin uitpakt.
    Daarom ga ik ook niet tussendoor nieuwe banden aanschaffen. Deze maat banden zijn me voor die gok toch te prijzig.
    Nog ff doorbijten...

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    Mijn ervaring met Bridgestone is idd ook dat ze behoorlijk rumoerig zijn. Onder de FR heb ik nu Uniroyals liggen. Die zijn wel ok.

Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen bij de keuze van de banden ook letten op het opgegeven aantal decibel.
    En hoeveel mensen met de banden genoegen moeten nemen ivm lease
    Seat Ibiza 6F FR Business Intense | 1.0 TSI 115pk DSG | Desire Red | 18" | Full Led | Upgrade Exclusive | Winter Pack | Beats audio | Upgrade Drive | Virtual Cockpit

Dankjewel voor je review CruiseControl. Ik overweeg sterk om ook een Leon aan te kopen en hier heb ik wat aan

Quote Originally Posted by Spaanse Vlieg View Post
    Dankjewel voor je review CruiseControl. Ik overweeg sterk om ook een Leon aan te kopen en hier heb ik wat aan
    Graag gedaan. Een auto is altijd een gevoelig iets, zeker voor de meeste mannen Het blijft een eigen mening, maar sommige dingen zijn gewoon feiten.
    Ik ben nog een aantal belangrijke dingen vergeten in m'n review, zal ze er nog bijplaatsen in de originele topic:

[PRO]
    - Verwarmde spiegels, erg veilig en handig bij vorst. De Leon heeft niet de grootste spiegels, dus het is wel een goede en veilige optie voor de winterperiode.
    - Keyless entry. Ondanks de slechte reputatie van het systeem wegens mogelijke "eenvoudige" diefstal een optie waar je meteen aan gewend bent. Toen ik hem kocht zat het standaard op de Xcellence uitvoering. Moet dit nou? Ja dus. Gewoon handig.
    En heb je geen vertrouwen in het systeem als je de wagen voor langer parkeert of op de oprit hebt staan met de sleutel kortbij in huis, vergrendel dan de deuren via de remote (sleutel) en raak binnen de 5 seconden kort de klink van de wagen aan. Voila, keyless staat uit. Je moet de wagen dan uiteraard wel terug ontgrendelen met de remote
    - Verbruik van de 1.4 ACT motor in de zomer. Heb vorig jaar in de zomer meermaals 4.1l/100km gereden op een gemengde rit (wel zonder file uiteraard). Ongezien denk ik voor een niet-hybride.

[CONTRA]
    - Koffer opening via het Seat logo. Nou, dat is echt niks. Ik vind het niet stevig aanvoelen, in de winter vriest het logo mogelijk dicht en raak je enkel via de sleutel nog in de koffer. Neen, dit is waardeloos.
    - Verbruik van de 1.4 ACT motor in de winter. Best teleurstellend toch ondanks de cylinderuitschakeling. In de wintermaanden zijn er ook meer files op mijn traject dus dat heeft er zeker ook mee te maken, maar een verbruik van 6.5 is standaard, en loopt met sportieve rijstijl makkelijk op tot 7.8 liter bij me. Boven de 8 kom ik gelukkig zelden. Maar ik had een beter winterverbruik verwacht.

Quote Originally Posted by CruiseControl View Post
    [PRO]
    - Verwarmde spiegels, erg veilig en handig bij vorst. De Leon heeft niet de grootste spiegels, dus het is wel een goede en veilige optie voor de winterperiode.
    Grappig dat je dit noemt. Toch vanzelfsprekend op een auto van 30k+. Dan had je electrische ramen ook wel kunnen noemen

Vermeld dan ook het nadeel hierbij: het idiote knopje waarmee je spiegelverwarming aanzet.
    VAG houdt hardnekkig vast aan dat ene knopje voor 3 functies.

Spiegelverwarming tegelijk met achterruit verwarming aanzetten en spiegels inklappen met een eigen knop is heel wat ergonomischer. Zo hebben andere merken het ook geregeld.

Nu blijf je draaien aan dat ene knopje (ook nog nodig bij achteruit rijden spiegelverstelling).
    Geen wonder dat ik dat ding bij een gebruikte auto lam gedraaid aan trof.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast