www.lowering.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: Wat te bestellen? CC , ACC of DSG Technology Pack?

Wat te bestellen? CC , ACC of DSG Technology Pack?

Binnenkort gaat m'n bestelling voor een Ateca 1.5 met DSG eruit.

Ik twijfel nog aan de (A)CC mogelijkheden.

1. Standaard CC
    2. Alleen ACC (scheelt weer wat geld)
    3. DSG Technology Pack, de Traffic Jam lijkt me wel handig.

Bij de proefrit was het Adaptieve soms wat onhandig.
    De auto remde op onzinnige momenten.
    Omdat je de Adaptive functie niet kunt uitschakelen twijfel ik. De normale CC gebruik ik nu namelijk 80% van de tijd.

Wat hebben jullie gekozen?
    Wat zijn jullie dagelijkse ervaring?
    En wat zou je op basis daarvan nu kiezen?
    Last edited by liev; 13-01-2019 at 21:24.

Member
    Kort samengevat: bij mijn selectie van jong-gebruikte Leons, Octavia's, F3's e.d. kwamen auto's met ACC simpelweg niet op de shortlist.

Ik gebruik al meer dan 30 jaar intensief de cruisecontrol, maar enkele ritjes met een ACC bevestigden voor mij vooral de vele negatieve opmerkingen, niet de positieve die ik erover tegenkwam. Wat mij betreft: never!
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Member M87's Avatar
    Ik heb nu een aantal malen zowel korte als langere snelwegritten met diverse "intelligente" adaptieve cruisecontrol systemen mogen rijden ( Audi, Porsche en Volkswagen ) maar ik vind het nog steeds he-le-maal waardeloos. Het remt veel te snel, het remt te hard, het creëert een onrustig verkeersbeeld, bemoeit zelfs dmv geluids- of lichtsignaaltjes met je afstand wanneer je níet op de cruisecontrol rijdt... Kortom ik zou het indien je de keuze hebt zeker niet mee bestellen. Waardeloos. In drievoud.
    Current cars: Volkswagen Passat 2.3 V5 Highline 2001 / Nissan Primastar 2.5 DCI 140 Silver Star L2H1 2004 / Suzuki Alto 1.0 Exclusive 2012

Herken dit helemaal niet ...rij zelf ook al jaren met een normale cruise ,en sinds kort de Ateca met acc ,en dat werkt perfect !...het maakt het rijden nog makkelijker ,en je kunt immers zelf de afstand en mate van versnelling in stellen ...en icm lane assist is het helemaal fijn .

Expert Member Cordoba's Avatar
    Ik gok dat de ervaring met ACC die te snel of op onzinnige momenten reageert, komt door het stukje front assist (radar die alleen remt/waarschuwt bij te kort volgen van voorganger). Ik had bij mijn Fabia ook soms zeer vreemde reacties, met een aantal voorbeelden:
    - auto voor me slaat linksaf, en remt dus (behoorlijk) af, ik rem al iets eerder om zo een wat hogere snelheid te kunnen houden. De auto voor me is daadwerkelijk afgeslagen, ik geef weer gas bij, en op het moment dat ik het punt passeer waar de auto is afgeslagen gaat front assist fors in de remmen.
    - ik kom aan bij een turbo rotonde, maar moet nog 1 auto voorrang verlenen, en zorg dat mijn auto nog rolt op het moment dat er ruimte is. Op het moment dat de auto op de rotonde voor mij langskruist, gaat de front assist ineens in vol alarm en ik meen dat ie zelfs remt (mijn snelheid was slechts 5-10 km/u en front assist zou alleen boven 30 km/u werken).
    Na een klacht bij de dealer, is het systeem opnieuw gecalibreerd, volgens de dealer was de radar iets verschoven, doordat iets de radar blijkbaar had geraakt. Nu een paar dagen na de calibratie geen ingrepen meer gehad, wel een paar twijfelachtige waarschuwingen op het display.

Mijn mening: dergelijke systemen lijken heel leuk, maar als je gewoon oplet achter het stuur, zijn het eerder irritante dan nuttige systemen. Het is niet voor niets dat zelfrijdende systemen nog regelmatig de fout in gaan, de techniek is gewoon nog niet goed genoeg, maar een kleine afwijking aan de instelling/afregeling van dergelijke systemen kan dus een zeer negatieve ervaring veroorzaken.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Vriend van SEAT-Online! Odelot's Avatar
    Met acc moet je om leren gaan. Als je het eenmaal onder de knie hebt werkt het perfect. Dacht eerst ook dat het tegenviel, maar ik zou nu niet meer zonder willen.
    Showroom - Facebook - Autoweek VAGCOM VCDS HEX-NET Pro

Quote Originally Posted by Odelot View Post
    Met acc moet je om leren gaan. Als je het eenmaal onder de knie hebt werkt het perfect. Dacht eerst ook dat het tegenviel, maar ik zou nu niet meer zonder willen.
    gebruik de systemen is het advies. Binnen aantal jaren kun je niet meer zonder.
    Voorheen Opel gereden: Kadett, Manta, Astra, Vectra 3x en Insignia Cosmo. nu SEAT Ateca 1.4 TSI met DSG.