www.carcam.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 5F] iPhone houder - enkel CarPlay

[SEAT] [Leon 5F] iPhone houder - enkel CarPlay

Titel zegt het eigenlijk al, ik ben op zoek naar een of andere iPhone houder (Xs) voor in mijn Leon.
    En niet om op de iPhone zelf navigatie te volgen maar gewoon snel inpluggen zodat de CarPlay werkt en de iPhone wat vast zit, uit de weg...
    Dus zeker niet voor op de voorruit of zo.
    Ik denk dat wel duidelijk is wat ik zoek.
    Er zijn zo van die modules om in je drank/asbak houder te plaatsen maar bij onze Leon staat die ver van het dashboard en er moet verbinding zijn met USB dus vraag ik mij af of dat mooi op te lossen is zonder kabel problemen.
    Los kabel aansluiten en dan op de oplader leggen is te omslachtig, gewoon in één of ander houder pluggen is wat ik wil.

Ik ben zeker dat hier meer dan één lid is met een goede oplossing.

Ik zoek precies hetzelfde. Tot nu toe nog niks kant en klaars kunnen vinden. De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is een standaard iPhone houder (b.v. Brodit) een beetje om te bouwen en in het opbergvak voor de versnellingspook te monteren.
    En ik heb een collega gevraagd of hij niet iets moois uit zijn 3D printer kan toveren.

Hebben ze bij https://www.gsmpunt.nl/houders niet iets voor je?
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦ reserve koppeling ♦

Al bij Brodit gekeken? Ik heb in mijn vorige auto ook zo'n houder ingebouwd en dat werkte perfect.

https://www.brodit.com/
    2017 Seat Ibiza (6F) 1.0 TSI FR Business Intense 'Mystery Blue', Full LED, DAB+ & Beats Audio, 18" Performance velgen

Bij brodit zijn welk enkele goede dingen mogelijk voor op de roosters:
    https://www.broditcenter.nl/brodit/b...e-xs-x-usb-sig.
    Wel erg duur vind ik en dan moet het clipje er nog bij.
    Voor in de bekerhouder zijn geen dingen te vinden waarbij de kabel gebruikt kan worden en dat is nu wel nodig bij CarPlay.

Zal toch zo'n brodit dingetje worden denk ik..
    Bedankt voor de tips.

Quote Originally Posted by CandyFR View Post
    Bij brodit zijn welk enkele goede dingen mogelijk voor op de roosters:
    https://www.broditcenter.nl/brodit/b...e-xs-x-usb-sig.
    Wel erg duur vind ik en dan moet het clipje er nog bij.
    Voor in de bekerhouder zijn geen dingen te vinden waarbij de kabel gebruikt kan worden en dat is nu wel nodig bij CarPlay.

Zal toch zo'n brodit dingetje worden denk ik..
    Bedankt voor de tips.
    Klopt, Brodit is aardig aan de prijs maar dan heb je wel goede kwaliteit welke lang mee gaat.
    2017 Seat Ibiza (6F) 1.0 TSI FR Business Intense 'Mystery Blue', Full LED, DAB+ & Beats Audio, 18" Performance velgen

onorthodoxe manier:

ik sluit de usb kabel aan en leg de telefoon tussen mn benen.

Waarom hebben de nieuwe seats nog geen draadloos carplay?

Quote Originally Posted by chollie View Post
    onorthodoxe manier:

ik sluit de usb kabel aan en leg de telefoon tussen mn benen.

Waarom de telefoon dan niet gewoon in het vakje in het midden leggen? Weet niet of jij vaak lange ritten maakt, maar is het nu echt prettig om de telefoon 1 tot 1,5 uur tussen je benen te leggen? En ik snap het nu ervan ook niet echt t.o.v. in het vakje in het midden...

Volgens mij heeft alleen BMW momenteel nog draadloze apple CarPlay? Zou wel echt een uitkomst zijn als die breder wordt doorgevoerd, eindelijk van die kabel af in de auto.

[QUOTE=fvlokven;580960]Waarom de telefoon dan niet gewoon in het vakje in het midden leggen? Weet niet of jij vaak lange ritten maakt, maar is het nu echt prettig om de telefoon 1 tot 1,5 uur tussen je benen te leggen? En ik snap het nu ervan ook niet echt t.o.v. in het vakje in het midden...

Kan je af en toe nog op de flitsmeister kijken.... zonder dat de telefoon dus in een houder voor je hangt... dat is de reden.. ( totdat flitsmeister natuurlijk uit de beta apple carplay komt.. )

Quote Originally Posted by chollie View Post
    onorthodoxe manier:

Draadloos is ook maar beperkt nuttig, korte ritten anders is je batterij snel leeg.
    Tenzij je natuurlijk op de draadloze oplader legt maar dan kan je ook helemaal niets meer doen op je iPhone.

TomTom werkt heel fijn met CarPlay, stukken beter vind ik dan de ingebouwde GPS van de Leon en updaten is zo makkelijk.
    En een update van Seat kost veel geld, voor die prijs kan je enkele jaren aan 19 € per jaar TomTom gebruiken.
    Zat eigenlijk al een tijdje te wachten op CarPlay voor TomTom.

De Brodit vandaag binnen, besteld bij CarkitStunter.nl snel en volgens mij nergens goedkoper. Al blijf ik het veel geld vinden voor stukje plastic.
    Gekozen voor links van het stuur op de rooster, denk dat ie daar het minst stoort en kan ik er nog op kijken indien nodig.

Nogmaals bedankt voor de tips allemaal!