www.carclean.nl
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 38

Thread: [SEAT] [Leon 5F] inklappen spiegels

Kleine sidestep op dit topic, je kunt in het wagen menu selecteren dat wanneer je de achteruit versnelling selecteerde de spiegels naar beneden kantelen. Dit heb ik dus geselecteerd maar er gebeurt niks met de spiegels als ik de achteruit selecteer. Iemand enig idee?

Administrator adjego's Avatar
    Staat je spiegel verstel schakelaar op de R-stand?
    Tesla Model 3 Standard Range Plus VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact

Quote Originally Posted by Leon ST FR 2015 View Post
    Kleine sidestep op dit topic, je kunt in het wagen menu selecteren dat wanneer je de achteruit versnelling selecteerde de spiegels naar beneden kantelen. Dit heb ik dus geselecteerd maar er gebeurt niks met de spiegels als ik de achteruit selecteer. Iemand enig idee?
    Je moet ook even instellen naar welke positie hij moet draaien, bij mij draaide hij eerst zelfs naar boven:

Kantelfunctie van de bijrijdersbuitenspiegel*
    Om bij het achteruit inparkeren zicht op de stoeprand mogelijk te maken, kan het spie gelvlak van de bijrijder automatisch iets worden gekanteld naar hem/haar indien de positie eerder is opgeslagen. Hiervoor moet de draaiknop in stand R 1) staan.
    De spiegel gaat weer terug in de beginstand zodra u sneller dan 15 km/u (9 mpu) vooruit rijdt of het contact uitschakelt. De spiegel gaat ook weer terug in de beginstand als u de stand wijzigt waarin de bediening zich be- vindt.

De instellingen van de buitenspiegel van de bijrijder opslaan in het geheugen voor kantelfunctie

● Contact inschakelen.
    ● Ga naar het Easy Connect-systeem, menu, functie Achteruitkijkspiegels en ruitenwissers en selecteer Laten zakken bij achteruitrijden
    ● Schakelaar in stand R 1) zetten.
    ● Schakel de achteruitversnelling in.
    ● De buitenspiegel aan bijrijderszijde zo verstellen dat u bijvoorbeeld de stoeprand goed kunt zien.
    ● Achteruitversnelling uitschakelen.
    ● De ingestelde stand voor de achteruitkijkspiegel wordt opgeslagen in het geheugen.

Quote Originally Posted by Tonka View Post
    Ik vond op een ander forum een tip die zou moeten helpen;

Beide ramen openen en de schakelaar een paar seconden ingedrukt houden als de ramen open zijn.
    Daarna de ramen sluiten en de knop weer een paar seconden vasthouden.
    Sinds enige tijd had ik zelfde probleem met het inklappen van de spiegels. Deze tip gevonden op het forum. Perfect. Het werkt weer naar behoren.
    Seat Leon 5F 2017 FR Facelift "Full Black" & 'Chipped en Tuned', Skoda Citigo 2015 Sport 1.0 Turbo, VW Golf MK1 LX 1983

Ik heb het volgende probleem... ik heb ingesteld dat de spiegels dienen in te klappen via het menu.

Maar als ik de auto op slot doe, blijven de spiegels gewoon staan. Wanneer ik de vergrendelknop op de ab langer ingedrukt hou, klappen de spiegels wel in?

Het moet toch ook mogelijk zijn dat de spiegels inklappen als ik de auto op slot doe?

Bij mijn Octavia (2019) klappen ze bij mij meteen in, bij mijn Leon (2015) moet ik de vergrendelknop ook wat langer ingedrukt houden voor hetzelfde resultaat.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Quote Originally Posted by dodojuice View Post
    Ik heb het volgende probleem... ik heb ingesteld dat de spiegels dienen in te klappen via het menu.

Maar als ik de auto op slot doe, blijven de spiegels gewoon staan. Wanneer ik de vergrendelknop op de ab langer ingedrukt hou, klappen de spiegels wel in?

Het moet toch ook mogelijk zijn dat de spiegels inklappen als ik de auto op slot doe?
    Dat kun je met vcds of OBDeleven instellen. Heb ik ook gedaan. Bij mij klappen ze meteen in als ik de auto op slot doe.
    New: Seat Leon ST Cupra 280 | Old: Seat Toledo 1M 1.6 16v Sport

Ik heb sinds kort OBDEleven, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet heb geprobeerd. Weet je toevallig of het een voorgeprogrammeerde optie is die je met het tegoed kunt "betalen" of moet je het zelf programmeren?

Er is inderdaad een voorgeprogrammeerde optie. Heb helaas (ja ik mis het opzich wel ) geen inklapbare spiegels, dus nog niet kunnen testen.
    New: ’17 Seat Leon DSG-7 Business Intense (135Pk/225Nm) | Old: '99 Volkswagen Golf 1.4 Comfortline | OBDeleven

Senior Member M87's Avatar
    Quote Originally Posted by dodojuice View Post

Grappig om te constateren dat de één dat een probleem vindt terwijl ik het juist prettig vind om na het parkeren zelf de keus te kunnen maken met de sleutel of ik de spiegels wel of niet in wil klappen. Op onze oprit vind ik het namelijk onzin om ze in te klappen of bijv. bij stevige vorst laat ik ze ook liever uitgeklapt terwijl ik het langs de weg geparkeerd of op een drukke parkeerplaats wel wenselijk vindt dat ze ingeklapt staan.

Maar het is een kwestie van (laten) programmeren inderdaad.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast