www.carclean.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Lawaaierige rem

[SEAT] [Leon 5F] Lawaaierige rem

Hey allemaal,

Ik ben sinds november 2018 in het bezit van een gloednieuwe Seat Leon. In het begin geen enkel probleem mee tot ongeveer een maand na aankoop. Sindsdien maakt de linksachter rem (als je voor de auto staat), enkel bij rustig afremmen en enkel wanneer de snelheid de 20 km/u grens passeert, nogal veel lawaai. Geluid lijkt op een luchthoorn.

Ik ben ondertussen al bij de garage langs geweest, maar zij vonden niets abnormaals. Ze hebben er een korte rit mee gedaan, en hebben het geluid ook gehooord maar na een paar keer stevig doorremmen was het geluid verdwenen, maar enkel voor een 10 tal minuten.

In deze youtube-link een voorbeeld van het geluid. Geluid is niet helemaal het zelfde maar kom dicht in de buurt
    https://www.youtube.com/watch?v=bh8vCCmxMgg

Als er hier iemand is met de zelfde ervaring of een oplossing heeft, laat het mij weten want ik wordt er een beetje gek van.

Alvast bedankt

Expert Member bassochist's Avatar
    hebben ze alleen maar naar de remmen gekeken?? of hebben ze alles een keer gedemonteerd??
    BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BA CONSTRIPS&BACONSTRIPS

Ze hebben alles een keer gedemonteerd maar vonden niets abnormaals daarom hebben ze een korte rit gedaan

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Nieuwe blokken erop en deugdelijk inremmen zou ik zeggen om te weten te komen of het daar vandaan komt.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Moet meteen aan het verhaal van Steven denken. Bij hem hadden ze de remblokken verkeerd gemonteerd.
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Ik moet hem volgende maand toch naar de garage doen voor een kleine herstelling en dan ga ik het eens voorleggen van de verkeerde montage. Maar wat mij nu wel opvalt is dat het geluid enkel voorkomt bij droger weer. Er was wat motregen vandaag en dan hoor je niets.