www.vagtechniek.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Verbruik ST FR Business Intense 1.5 TSI 7DSG

De motor is amper ingelopen en het is raar weer, dus je kunt er nog niet echt iets zinnigs over zeggen eigenlijk.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by Menaz View Post
    De motor is amper ingelopen en het is raar weer, dus je kunt er nog niet echt iets zinnigs over zeggen eigenlijk.
    Zou het inslijten van alle onderdelen zoals bijvoorbeeld de zuiger - cilinder en de versnellingsbak er dan toch voor zorgen dat de motor wat meer moet werken en daardoor het verbruik wat hoger ligt?

Ik kan me haast niet voorstellen dat de auto dalijk 2 a 3km meer op een liter kan gaan rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Senior Member El Pino's Avatar
    Quote Originally Posted by Boodge View Post
    Zou het inslijten van alle onderdelen zoals bijvoorbeeld de zuiger - cilinder en de versnellingsbak er dan toch voor zorgen dat de motor wat meer moet werken en daardoor het verbruik wat hoger ligt?
    100%. Bij mijn Leon kon je dat ook duidelijk merken.
    Leon 5F 1.2 TSI 2014 // "Ibiza 6L 1.9 TDI 2004"

In België is diesel ondertussen praktisch even duur als benzine, maar zelf al heel mijn auto-carrière een benzinerijder. Zelf haal ik 1:16 of regelmatig +700km op een volle tank met een 1.4 TSI X-Perience. Wel toegeven dat ik energiebewust rij; op het gemak snelheid maken, regelmatig op cruise control rijden, anticiperen als er lichten zijn of ik moet afslaan, laten uitbollen en zo zonder remmen afslaan of bocht nemen, etc... En dat loont. Mijn vrouw die er vrijwel 75% met op weg is heeft een iets hoger verbuik van zo'n 0,5l/100km (als ik het menu nadien controleer ) Minste verbruik ooit 5,09 l/100 km en meeste ooit 7,76 l/100 km (Frankrijk in de bergen als ik me niet vergis).

Last edited by Ice T; 31-01-2019 at 19:29.
    Seat Leon X-Perience 1.4 TSI 2016

Member M87's Avatar
    Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    Ik verbaas mij altijd over die cijfers hoe onzuinig die "nieuwe" kleine benzine motoren zijn?

Ik haal met de Cupra deze cijfers ook makkelijk, gemiddeld 1:12
    Ik verbaas me daar niet over. Als je met zulke motoren niet heel erg let op hoé je rijdt dan rij je ongemerkt vaak op de max van de motor. Terwijl grotere/sterkere motoren meer 'over' hebben en je dus minder op de max rijdt. Mijn Passat V5 170pk à 1500kg loopt ook gemiddeld 1:10/11 en die gebruik ik alleen voor de fun om te touren...
    Current cars: Seat Leon 1.2 TSI Copa Business 2012 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Quote Originally Posted by M87 View Post
    Ik verbaas me daar niet over. Als je met zulke motoren niet heel erg let op hoé je rijdt dan rij je ongemerkt vaak op de max van de motor. Terwijl grotere/sterkere motoren meer 'over' hebben en je dus minder op de max rijdt.
    Dat geldt toch echt niet voor de 1.5 of 1.4 TSI! Als je daarmee op de max rijdt ben je zo je rijbewijs kwijt.

1:11 is wel een slechte waarde voor deze motor. Ik rij momenteel ong 1:14.5. In de zomer komt daar 1 km bij.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0

Page 2 of 2 FirstFirst 12