www.carcam.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Leon 1P] abs esp stuurbekrachtiging storing

[SEAT] [Leon 1P] abs esp stuurbekrachtiging storing

Hallo ik ben Vincent,
    Ben zelf al jaren werkzaam in de garage maar heb nu een probleem met me eigen auto seat Leon 1.9TDI BXE uit 2006 waar ik niet uitkom.

Ik heb een storing in me abs systeem afkomstig van RA. De abs sensor LA & RA + de wiellager (abs sleepring) zijn vervangen storing opgelost! Maar na 2 maanden storing terug en weer Ra ABS storing nu heb ik de abs sensor doorgemeten die is goed de bekabeling naar de abs pomp doorgemeten en de abs pomp stekker bekeken alles is goed nu tot me spijt is de accu los geweest voor deze metingen en heb ik als kers op de taart nu ook een storing op me stuurhoeksensor die ik er niet uitkrijg kennis geprobeerd met vagcom in te leren niks werkt me auto is nu niet mee te rijden en ik ben ten einde raad.

Hoop dat iemand mij een andere invalshoek kan geven of advies!

Alvast bedankt!

Voor je stuurhoeksensor even paar keer draaien aan het stuur, dan moet het lampje uitgaan. Wat voor storingen staan in de ecu?

Foutcode van ABS is 00287
    Foutcode van stuurhoeksensor is 00778
    Foutcode van stuurhoeksensor is pas gekomen nadat de accu los was geweest ik heb hem handmatig geprobeerd in te leren en met vagcom beide manieren werken niet heb hem ook al gereset.

Kleine update,
    Auto bij de Seat dealer neer gezet en na een dag weer opgehaald, dealer komt er ook niet uit een smak met geld verder en dealer advies net zo lang dingen blijven vervangen tot probleem weg is.

Super advies!

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Dat is helaas heden ten dage de kwaliteit van veel dealers.
    Uitlezen kunnen ze wel maar adh van die gegevens met kennis van zaken gaan zoeken is helaas ver te zoeken.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Ik ga morgen de abs sensoren achter links en rechts door verbinden en kijken of de storing van kant wisselt doet die dat niet kan ik er wel van uit gaan dat het probleem zich in de abspomp bevindt.

Hang de auto aan VCDs en bekijken de meetwaardeblokken van de ABS sensoren en de stuurhoeksensor. Kijk of de waardes veranderen en of deze dus werken. Stuurhoek inleren kan alleen als deze wel goed is. Als deze gebroken is door ouderdom of door onjuist terug zetten dan lukt dit niet.
    Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709