www.vagtechniek.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Interval Ruitenwisser

[SEAT] [Ibiza 6J] Interval Ruitenwisser

Hoi,

Mijn interval werkt ineens niet meer van mijn ruitenwisser. Deze werkte van de week nog wel. Nu zie ik dat zekering 20 voor de ruitenwisser is maar dit lijkt mij voor de algehele functie niet voor de interval specifiek.

Iemand een idee waar dit ik kan zitten?

Gr Mitch
    | Seat IBIZA 1.2 TDI 105 PK 230 NM | Bocanegra Pakket | Full Option |

Ik heb dit ook een keer gehad met de auto van mijn vrouw (een fiat van 15 jaar oud weliswaar maar misschien hetzelfde probleem). Binnen in de motor zitten van mijn vrouw zitten koolstofborstels. Deze gleed niet goed meer zag ik, nadat ik hem uit elkaar had gehaald. Ik ben een beetje aan alle vier de kanten aan het schaven geweest en toen gleed hij weer perfect en deed hij normaal. Maargoed, dit is bij een auto van 15 jaar oud. Maar misschien is dit bij jou ook het geval. Uit welk jaar komt jouw auto? Dan kan je op oemepc.com zelf even kijken of ik kan kijken voor je in Elsawin.

Edit: Ik heb ondertussen even voor de mijne gekeken maar daar valt in Elsawin niks over te zien hoe de motor van de ruitenwisser in elkaar zit. Misschien dat iemand anders het weer maar anders even uit elkaar halen en kijken of het aan de koolstof borstel ligt.
    Last edited by Rutgermart; 04-02-2019 at 23:02.

Quote Originally Posted by Rutgermart View Post
    Ik heb dit ook een keer gehad met de auto van mijn vrouw (een fiat van 15 jaar oud weliswaar maar misschien hetzelfde probleem). Binnen in de motor zitten van mijn vrouw zitten koolstofborstels. Deze gleed niet goed meer zag ik, nadat ik hem uit elkaar had gehaald. Ik ben een beetje aan alle vier de kanten aan het schaven geweest en toen gleed hij weer perfect en deed hij normaal. Maargoed, dit is bij een auto van 15 jaar oud. Maar misschien is dit bij jou ook het geval. Uit welk jaar komt jouw auto? Dan kan je op oemepc.com zelf even kijken of ik kan kijken voor je in Elsawin.

Bedankt voor je bericht. Hmm het zou kunnen maar lijkt mij vrij ongebruikelijk mijn Ibiza komt uit 2012.... betreft een 1.2 TDI.

Indien je eens zou willen kijken dan zou ik dat enorm apprecieren.

Edit: Ik heb ondertussen even voor de mijne gekeken maar daar valt in Elsawin niks over te zien hoe de motor van de ruitenwisser in elkaar zit. Misschien dat iemand anders het weer maar anders even uit elkaar halen en kijken of het aan de koolstof borstel ligt.
    Ah top! Zal morgen even kijken bedankt voor je input.

Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag.

Dit is hoe jouw ruitenwisser motor eruit ziet. Het is een flink apparaat. Dus het zou me niet verbazen als daarin ergens iets mis is.

Dit is hoe jouw ruitenwisser motor eruit ziet. Het is een flink apparaat. Dus het zou me niet verbazen als daarin ergens iets mis is.
    Echter werken de rest van de standen wel dus het ligt misschien aan het het relais... vraagje kan jij zien waar die zit in Elsawin? Dus dan enkel het relais voor de ruitenwisser/interval.

Hier kan je vast wat mee: [IMG][/IMG]

Hier kan je vast wat mee: [IMG][/IMG]
    Ik ben inmiddels erachter wat het is..... jullie zullen het niet geloven...

Ik kocht de auto onlangs. En zag eigenlijk een ding. De stekker van het motorkap slot hing los. Deze heb ik van geklikt en gaf geen storing.... ik dacht vergeten misschien een keer.

Nu klik ik dezelfde stekker los en werkt de interval weer. MAW storing in het slot. Ik heb het vermoeden dat hij denkt dat de motorkap open staat waardoor de ruitenwisser niet werkt.

Ik denk dus dat het een kwestie van motorkap slot mechanisme vervangen.

Mocht iemand nog input hebben, brand los!