www.vagtechniek.nl
Results 1 to 9 of 9

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Style Business Intense - led dagrijverlichting

[SEAT] [Leon 5F] Style Business Intense - led dagrijverlichting

Goede avond

Vraagje

Is er een mogelijkheid de led dagrijverlichting te voeren als normaal licht aan staat? bijvoorbeeld via de vagcom of dergelijke instelling?
    Mijn Leon Style Business Intense uit 2018 heeft mooie led dagrijverlichting. echter staan deze niet aan als het normale licht word gevoerd ( en vooral avonds is dat mooi met rijden )

Hoor graag van jullie

alvast bedankt

Member
    Mijn Leon Style Business Intense uit 2018 heeft mooie led dagrijverlichting. echter staan deze niet aan als het normale licht word gevoerd
    Daar is een goede reden voor: dat is niet toegestaan.
    Dagrijlicht "mag niet worden gevoerd in combinatie met enige andere verlichting aan de voorzijde".

En omdat de DRL in die combinatie met duisternis heel makkelijk wordt aangezien voor mistlampen, kun je erop wachten dat een agent je daarop aanspreekt.

Voor de goede orde: ik heb jarenlang rondgereden in een Fabia2 combi waarbij tegelijk met de DRL ook de "stadslichten" (of beter: standlichten) aan de voorkant meebrandden, simpelweg omdat dit de enige mogelijkheid was om de achterlichten ook aan te krijgen. Dát was in de praktijk geen probleem, hoewel evenmin toegestaan - maar de mistlicht-achtige combi met dimlicht is vragen om problemen. Vooral als je ze niet ter plekke kunt uitdoen onder het motto "oeps, vergeten"...
    Last edited by Canon-Eye; 18-02-2019 at 19:53.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Aah dat is jammer dan

Er zal zeker ook geen mogelijkheid zijn originele full led koplampen ergens aan te schaffen en deze te laten monteren.?
    De garage vertelde mij daar op wel dat er dan heel veel kabels aangepast moeten worden. en dit totaal geen goedkoop plaatje is

Member
    Ja, dat wordt zeker een begrotelijke hobby als je het OEM wil ombouwen. En geklooi met allerlei aftermarketzooi zou ik zelf sowieso nooit aan beginnen.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Quote Originally Posted by deeef View Post
    Aah dat is jammer dan

Er zal zeker ook geen mogelijkheid zijn originele full led koplampen ergens aan te schaffen en deze te laten monteren.?
    De garage vertelde mij daar op wel dat er dan heel veel kabels aangepast moeten worden. en dit totaal geen goedkoop plaatje is
    Je kan de led drl wel coderen dat ze mee branden hoor. Questie van lichtfunctie (leuchte) coderen in de boornetmodule.

Evt intensiteit ook aanpassen. Zodat ze niet te fell zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,
    Vagcomdordrecht(vcds+vcp)

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Je kan de led drl wel coderen dat ze mee branden hoor. Questie van lichtfunctie (leuchte) coderen in de boornetmodule.

Evt intensiteit ook aanpassen. Zodat ze niet te fell zijn.

Via de vagcom?

Iemand die dit kan realiseren voor mij?

Via vcds(=vagcom)Ja.

Als je in de buurt van Dordrecht zit kan ik dit evt doen. (Vagcomdordrecht)

Seat ibiza 6j fr(facelift) 2014 Dvx performance stage 1+ 133pk & 221nm, forge bov,

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Via vcds(=vagcom)Ja.

Als je in de buurt van Dordrecht zit kan ik dit evt doen. (Vagcomdordrecht)

Ik kan wel een keer in het weekend langs komen mits dat mogelijk is?

Quote Originally Posted by deeef View Post
    Ik kan wel een keer in het weekend langs komen mits dat mogelijk is?
    Is prima. Wel van te voren een prive berichtje aangezien ik onregelmatige diensten draai.