www.carclean.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Testen van lederen FR zetels

Wat valt je tegen aan het comfort van de stoelen en wat ben je nu voor auto gewend?

Ik heb hetzelfde meegemaakt, wij hebben de alcantara uitvoering en ik kan je vertellen dat zit echt prettiger dan de stoffen stoel.

Geen ervaring met de leren, maar hier de standaard FRstoelen,
    Zitting stof, zijkanten "leer" , maar ook deze vind ik geweldig zitten. Genoeg steun aan de zijkanten, door de kuip, maar toch niet hard of te zacht.
    Had pas weer een keer de mercedes van ons pap mee, vond het gewoon een tegenvaller zelfs die stoelen toen

Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk, blijft toch iets persoonlijks.
    Ook genoeg mensen die bij de zachte renault stoelen zweren

C4rat, dat is alvast bemoedigend nieuws! Heb jij dan gewoon de sprong gewaagd en (juist) gegokt dat de alcantara zetels wél goed zouden zitten?

Wat me tegenviel was dat ik na nog geen vijf minuten pijn kreeg in mijn onderrug, nek en na amper tien minuten hoofdpijn. Toen ik de auto inleverde en in de Mégane van het werk stapte, met zijn standaard stoffen zeteltjes, voelde dat echt aan alsof ik water had gevonden in de woestijn. Begrijp me niet verkeerd: de Mégane heeft geen bijzonder comfortabele zetels want na een half uurtje heb ik het wel gehad, maar in vergelijking met de stoffen FR zetels voelde het even als even hemel op aarde.

De ultieme autostoel is voor mij de half lederen stoel uit de Volvo 850, daar heb ik op 3 maanden tijd zo een 15.000km mee gereden door Frankrijk, Spanje & Portugal zonder ook maar één keer te klagen over rugpijn. Maar goed, ik betwijfel dat er iets beters zit dan een Volvo dus dat laten we even uit de vergelijking

Blijkbaar moet ik voor het werk een dagje naar Rotterdam, dus misschien dat ik toch even langs Leiden rij Riick haha.
    Ork, ork, ork, soep eet je met een spork!

Niks zo lastig en persoonlijk als een autostoel. In de Astra heb ik van die 100-voudig verstelbare AGR-sportstoelen met geperforeerd leer en alles, en die zitten prima, maar de stoelen in onze FR vind ik alsnog fijner zitten. Veel meer zijdelingse steun.

Dus inderdaad goed uitproberen, al zal een ander stofje op dezelfde stoel niks uitmaken.
    Leon ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Astra 1.0T Innovation (besteld: Octavia 1.6TDI DSG)
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

De Volvo V40 is niet meer te bestellen!! dus ik doe nog eens een laatste poging: wie kan mij overtuigen van de geneugten van de lederen of Alcantara zetels in de Leon FR?
    Als ik geen reactie krijg stuur ik Riick wel een pm, als 'ie nog steeds wil
    Ork, ork, ork, soep eet je met een spork!

Page 2 of 2 FirstFirst 12