www.carclean.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Thread: [SEAT] [Ateca KH] Obdeleven

Member
    Quote Originally Posted by liev View Post
    Komt er op neer dat je achterlichten ook aan staan bij dagrijverlichting. Lijkt me er wel strak uitzien.
    Hoe het eruit ziet is n ding, het vooral ook veiliger om de achterlichten er altijd bij aan te hebben.

Wetgeving is niet zonder reden aangepast in die zin dat voor nieuw-goedgekeurde auto's al geruime tijd de achterlichten in combinatie met de DRL geschakeld moeten kunnen worden. Een volgende stap zal ongetwijfeld volgen, namelijk dat ze vanaf een nader te bepalen datum op nieuwe auto's gewoon standaard moeten branden, ongeacht of er vooraan DRL of andere verlichting wordt gevoerd. Ik ben daar sterk vr.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Ik heb het idee dat mijn achterlichten altijd branden. Ik heb zoals de meeste de full led koplampen met auto. verlichting. Toch maar een keer controleren

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Dat klopt helemaal! Goed voor de zichtbaarheid. Achterlichten staan standaard aan met de dagrijlichten.
    SEAT Ateca Style Business Intense 1.5 TSI DSG.

Oh is dat het, ja dat is bij mijn FR al zo idd.
    Ik vind het gek dat dit niet verplicht is. Ik zie zo veel nono's rijden 's nachts met alleen de DRL's voor aan en verder niets. Levensgevaarlijk
    SEAT Ateca 1.5 DSG FR Business Intense + Virtual Cockpit + VCDS coding en 19" RS7 velgen.

Member
    Ik vind het gek dat dit niet verplicht is.
    Gevolg van te ver doorgeschoten energiebesparingsdrang in het verleden: de DRL werd ingevoerd om de zichtbaarheid van tegemoetkomend verkeer te verbeteren maar daarbij energie te besparen door hiervoor niet gewoon het voeren van dimlicht ook overdag verplicht te stellen (wat ik zelf sinds eind jaren '60 altijd al deed, maar dat terzijde). Aan zichtbaarheid van achteren onder wat twijfelachtige omstandigheden is daarbij in eerste instantie blijkbaar niet gedacht, dat inzicht is pas later doorgebroken.

Wat je nu ziet is stapsgewijze invoering van de maatregel, net zoals dat bv. bij de veiligheidsgordel is gegaan. Duurt nog wel een aantal jaren voordat iedereen (op wat young- en oldtimers na) als vanzelfsprekend met altijd brandende achterlichten rondrijdt...
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Page 2 of 2 FirstFirst 12