www.vagtechniek.nl
Results 1 to 5 of 5

Thread: [SEAT] [Leon 1P] 1.4 Tsi

[SEAT] [Leon 1P] 1.4 Tsi

Beste Seat rijders,

Na 5 jaar kriebelt het Seat gevoel weer terug.
    Hiervoor een Leon 2006 tdi gereden, met wat kwaaltjes als verstuivers etc maar ik wil het toch weer proberen met een Leon maar deze keer een benzine variant.
    Ik ben van plan om deze zomer met de auto naar Italie toe te gaan.

De aanbod van de Seat Leon facelift 2009 varieert van 5500 euro tot 7500 euro in de budget.
    Er is zo en dan wat onderhoudsboekjes bij maar ik lees weinig tot niet dat er een distubitieketting is vervangen.
    Mijn plan is om een Seat Leon aan te schaffen en vervolgens er direct 1500 euro +- te investeren voor de vervanging van de ketting etc.

Wat raden jullie mij aan in dit verhaal?

Distributie ketting hoef je in wezen niet te vervangen. Bij mijn (oke BMW, maar blijft redelijk vergelijkbaar) 320D zit hij er al 301K km op.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Iets waar je ook periodiek rekening mee moet houden is dit: https://www.seat-online.nl/showthrea...tief-Onderhoud

Daar zal je een dealer of garage niet over horen. Iets waar je ook rekening mee kan houden is de 30% korting bij Vagtechniek voor een stage 1 chippie > https://www.vagtechniek.nl/

Expert Member bassochist's Avatar
    Quote Originally Posted by Erwin P View Post
    Distributie ketting hoef je in wezen niet te vervangen. Bij mijn (oke BMW, maar blijft redelijk vergelijkbaar) 320D zit hij er al 301K km op.
    bij mijn neef zijn x3 issie anders toch gesprongen vorige maand, van de reparatiekosten kon je toch een aardig jonge middenklasser kopen.
    BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BA CONSTRIPS&BACONSTRIPS

Expert Member Cordoba's Avatar
    Ik zag juist vandaag een linkje naar de AMT-site over het downsizen van motoren, en de gevolgen en wat daar aan te doen is.

Edit: dit is het linkje en doe er je voordeel mee.
    Last edited by Cordoba; 23-02-2019 at 20:31.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km