www.seat.nl
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 21

Thread: [SEAT] [Arosa 6H] 1.0 1998 AER Nieuw gasklephuis kan ik niet inleren

https://youtu.be/2zrmhDw_v7Y

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Ibiza 6F 2018 140pk/266nm
    (In bezit van vcds,vcp,odis&cmd flashtec)

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    In dit geval is de accu volledig opgeladen? Motor warm?
    De gebruikte gasklep, is deze wel inorde?

Hoi at0ny, bedankt voor de info en wederom voor het meedenken.

De accu is gewoon voldoende opgeladen
    Toen ik beide keren , zo ook gisteren klaar was met het onderhoud de accu aangesloten, en gelijk met inleren begonnen. De motor was koud. Zou dit nu het probleem zijn ?

Het gasklephuis heb ik via Ebay gekocht, ( tweedehands ) en men gaf aan dat deze in orde was. Natuurlijk denk ik achteraf, dat ze véél kunnen schrijven.
    Ik zie echter verschil tussen de oude originele die defect was, en de andere via Ebay.
    Het klepje bij de oude ging erg nerveus op en neer bij stationair draaien, de andere doet dit niet.

Groet René,

Quote Originally Posted by RW1 View Post
    Hoi at0ny, bedankt voor de info en wederom voor het meedenken.

Toen ik beide keren , zo ook gisteren klaar was met het onderhoud de accu aangesloten, en gelijk met inleren begonnen. De motor was koud. Zou dit nu het probleem zijn ?

Het gasklephuis heb ik via Ebay gekocht, ( tweedehands ) en men gaf aan dat deze in orde was. Natuurlijk denk ik achteraf, dat ze véél kunnen schrijven.
    Ik zie echter verschil tussen de oude originele die defect was, en de andere via Ebay.
    Het klepje bij de oude ging erg nerveus op en neer bij stationair draaien, de andere doet dit niet.

Groet René,
    Normaal zou motor temp niet echt heel veel.uitmaken maar bij sommige auto's kan het mee spelen. Die lopen bv met een koude motor en warme motor stotterend. Dat was meer mijn gedacht.

Nerveus op en neer is normaal. Dan is die zich aan het stellen. Ook het feit dat je aangeeft dat de andere van eBay niks doet en je in de meetwaarde blokken ook geen spanning meet heb ik mijn twijfels erbij eerlijk gezegd.

Lijkt alsof de andere gasklep geen spanning krijgt zoals je ook eerder aangaf in de post. Je zou even de stekker die op de gasklep kont kunnen nameten. Zodat je zeker weet dat er spanning naar de gasklep gaat. Kan je ieder geval even uitsluiten of de gasklep wel inorde is..

Quote Originally Posted by at0ny View Post
    Normaal zou motor temp niet echt heel veel.uitmaken maar bij sommige auto's kan het mee spelen. Die lopen bv met een koude motor en warme motor stotterend. Dat was meer mijn gedacht.

Nerveus op en neer is normaal. Dan is die zich aan het stellen. Ook het feit dat je aangeeft dat de andere van eBay niks doet en je in de meetwaarde blokken ook geen spanning meet heb ik mijn twijfels erbij eerlijk gezegd.

Lijkt alsof de andere gasklep geen spanning krijgt zoals je ook eerder aangaf in de post. Je zou even de stekker die op de gasklep kont kunnen nameten. Zodat je zeker weet dat er spanning naar de gasklep gaat. Kan je ieder geval even uitsluiten of de gasklep wel inorde is..

Hoi at0ny,
    Ik denk dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt.
    De oude gasklep trilde / schokte e.d tijdens het stationair draaien. Ondanks het schoonmaken toendertijd, werkte deze niet naar behoren.

De nieuwe van Ebay is erg rustig, en staat op een kiertje wat nodig is voor het stationair lopen.
    Bij gas geven opent en sluit de klep. Als ik de laptop eraan hang om in te leren, ( met luchtfilterdeksel eraf ) zie ik de klep wel bewegen, Máár in de meetblokken staat het voorstaande aangegeven, en niet ADP run gevolgd door ADP OK.

Groet René,

Hoi at0ny,

Nog even een aanvulling. Ik ben zojuist het filmpje aan het bekijken, en zie als je een gasklep hebt met kabel blok 098 moet gebruiken. Nu achteraf denk ik, dat ik dat ik 089 gebruikte. . Ik weet het niet zeker, en zal het morgen nog eens proberen,
    als mijn vrouw van het werk terug is, en de auto warm is.
    Ik hou je op de hoogte.

Groet René

Vriend van SEAT-Online!

De procedure in vcds/vcp geeft idd aan dat er een minimale koelvloeistof temperatuur moet zijn. Ik zou idd eerst even uitsluiten met warme motor, of dat niet de oorzaak is geweest voordat je verder gaat met verdenkingen of het nieuwe onderdeel wel of niet goed is.

Quote Originally Posted by turboturbo View Post
    De procedure in vcds/vcp geeft idd aan dat er een minimale koelvloeistof temperatuur moet zijn. Ik zou idd eerst even uitsluiten met warme motor, of dat niet de oorzaak is geweest voordat je verder gaat met verdenkingen of het nieuwe onderdeel wel of niet goed is.
    Hoi turboturbo, dank voor het meedenken. Ik ga inderdaad straks als de auto warm is ( koelvloeistof ect. ) de auto alsnog proberen in te leren. Máár dan ook in het juiste blok - 098.
    Hopende dat het resultaat gaat opleveren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet René,

Vandaag het gasklephuis kunnen inleren. De motor van de auto warm gereden, het juiste blok gebruikt, hierna was het een fluitje van een cent.

Bedankt voor het meedenken.
    Groet René,

Vandaag het gasklephuis kunnen inleren. De motor van de auto warm gereden, het juiste blok gebruikt, hierna was het een fluitje van een cent.

Bedankt voor het meedenken.
    Groet René,
    Mooi dat het gelukt is!

Vriend van SEAT-Online!
    Kijk eens aan! Je zat zelf al op het goede spoor dus. 😊

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast