www.carcam.nl
Results 1 to 5 of 5

Thread: [SEAT] [Arosa 6H] [1.0] [ 1998 ] Vraag m.b.t VCDS en kabel

[SEAT] [Arosa 6H] [1.0] [ 1998 ] Vraag m.b.t VCDS en kabel

Beste forumleden,
    Ik heb een vraag m.b.t vcds en kabel.

Momenteel heb ik een eenvoudige OBD-2 USB KKL interface VW Audi Skoda FTDI (Geen CAN-BUS ), en geregistreerde vcds-lite.

Is het mogelijk met bovenstaande kabel ook met andere vcds versie's te werken ? (Ik zie weleens dat er meerdere versie's bestaan )

Wat bedoelt men met cloon kabels ? Zijn dit kabels die alleen mr met een versie vcds werken ?

Ik ben mij hierin aan het verdiepen, omdat wij in de toekomst als er 'n nieuwe auto zou komen ook binnen VAG willen blijven. Zodat ik dan ook nog het e.e.a beter kan uitlezen, c.q kan aanpassen / repareren.

Alvast bedankt voor de info.
    Groet Ren,

Je Chinese kabel is gebonden aan een specifieke niet originele versie van VCDS/Vagcom. Wanneer je een andere versie van VCDS (lite versie buiten beschouwing gelaten) installeert brick je je kabel en kan je hem weggooien, of de chip in je kabel opnieuw herschrijven. Echter is dit afhankelijk van welke chippenset er is toegepast en je dient enige soldeer en programmeer kennis te hebben.

Hoe, wat en waar je aan Chinese kabels komt wordt hier niet besproken. Hiervoor zal ik je moeten verwijzen naar Google.
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Je Chinese kabel is gebonden aan een specifieke niet originele versie van VCDS/Vagcom. Wanneer je een andere versie van VCDS (lite versie buiten beschouwing gelaten) installeert brick je je kabel en kan je hem weggooien, of de chip in je kabel opnieuw herschrijven. Echter is dit afhankelijk van welke chippenset er is toegepast en je dient enige soldeer en programmeer kennis te hebben.

Hoe, wat en waar je aan Chinese kabels komt wordt hier niet besproken. Hiervoor zal ik je moeten verwijzen naar Google.
    Hoi RoadRunnerRik,
    bedankt voor de info. Nee inderdaad wil ik ook gn illegale zaken op het forum bespreken.

Echter de kabel die ik nu heb, heb ik gewoon online in nederland gekocht. Mr ik begrijp eruit dat het toch iets uit China zal zijn.

Groet Ren,

Hoogstwaarschijnlijk heb je nu een blauwe VAGcom kabel, de welbekende chinees
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Hoogstwaarschijnlijk heb je nu een blauwe VAGcom kabel, de welbekende chinees
    Inderdaad RoadRunnerRik, het is inderdaad een blauwe usb kabel )

Groet Ren,