www.lowering.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Kachel / Aanjager valt uit (en gaat random weer aan en weer uit )

[SEAT] [Ibiza 6J] Kachel / Aanjager valt uit (en gaat random weer aan en weer uit )

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus als ik iets verkeerd doe, zeg het dan, dan pas ik het aan.

Ik ben de trotse eigenaar van een Ibiza 1.2 TDI uit 2011.
    Slechts 233.000 gelopen, en loopt prima.

Sinds kort valt kort na starten ,ca 2 minuten , de aanjager uit, het scherm van de clima blijft wel branden, maar reageert niet op de linker toetsen om de aanjager harder of zachter te zetten.
    Airco lijkt wel te werken.

Na een tijdje rijden gaat hij soms spontaan weer aan en valt dan ook soms weer uit, maar na elke keer stoppen en starten werkt het weer een paar minuten.

Als de aanjager uitgevallen is, doet vreemd genoeg de achterruitverwarming het ook niet meer,
    knop gaat dan knipperen.

Uitgelezen met elm stekkertje em toque pro : geen fouten
    Aanjagermotor & kachelweerstand heb ik al vervangen , geen verandering.

Ik heb even geen idee hoe nu verder, wie weet raad ?

Thanx alvast voor jullie bijdragen.

Frans

Lijkt toch op een elektrisch probleem gezien je achterruitverwarming er ook bij uitvalt. Ik heb zelf het welbekende probleem van de kachelweerstand ook vervangen maandje geleden, gelukkig was dat de oplossing bij mijn Ibiza.

Domme vraag misschien; levert je accu nog voldoende voltage? Heb je de stekkers/aansluitingen allemaal getest?

Stekkers heb ik gechecked voor zover ik kan , niets vreemd gevonden.
    Als de accu slecht was, zou ik dat merken bij het starten denk ik, en ook bij koud weer start ie perfect.

Vriend van SEAT-Online!
    Hm vreemd dat je geen foutcodes krijgt bij uitlezen. Anderzijds lezen apparaatjes zoals die met apps als Torque Pro worden gebruikt, niet alle codes uit heb ik begrepen. Alleen VCDS/vcp is in staat alle merk-specifieke codes en alle modules helemaal uit te kunnen lezen als ik dat goed heb begrepen.

Andere optie; de climatronic in mijn veel oudere auto kan ik een zelf diagnose laten doen, waarna dmv hex-waarden eventuele foutcodes in het display van de climatronic zelf getoond worden. Die kan ik via een hex converter (even googelen; zijn websites voor) omrekenen naar ‘gewone’ codes. Heeft jouw Ibiza niet iets vergelijkbaars? Dan omzijl je het probleem dat jouw obd2 dongle + software mogelijk de betreffende modules mogelijk niet helemaal uit kan lezen....

Klinkt interessant, weet je een toetsenkombinatie op de climatronic waarmee ik de diagnose start ?

Vriend van SEAT-Online!
    Bij mijn Skoda is dat de uiterst links en rechtse knop (Recirculatie en ECON) beide ingedrukt houden terwijl je de sleutel van O naar contact draait ondertussen.

Echter is dat van een heel oudere generatie (vergelijkbaar Leon 1M), best even googelen of YouTube wat voor jouw auto de precieze combinatie is.

Edit; even gezocht voor je. Ik kan niet goed vinden welke generatie climatronic je hebt. Ik zag wel dat bij de VW Polo bij een nieuwer model climatronic dan mijn VAG auto heeft, het exact dezelfde werkwijze en knoppen combinatie is (ECON en Recirculatie)
    Kijk maar: https://youtu.be/utyPtnpdpdU
    Last edited by turboturbo; 02-03-2019 at 19:29.

Ik ga er eens even voor zitten , wordt vervolgd

Bedankt tot zover

Mijn climatronic heeft deze functie blijkbaar niet.

Iemand verder ideeën wat dit kan zijn ?

Vriend van SEAT-Online!
    Hm oke. Dat is wel jammer. Kan nog zijn dat er een andere toetscombinatie of procedure is misschien (wie o wie) maar mogelijk is het er gewoonweg niet voor het type of generatie climatronic dat in jouw Seat zit....

Expert Member Cordoba's Avatar
    Er zijn meer mogelijkheden om ook merkgebonden foutcodes uit te lezen, alleen kan het soms zijn dat zo'n optie niet de allernieuwste codes vind (net als wanneer je een VCDS-kabel hebt van een te oude generatie). Hier een shop die ook diverse VAG-specifieke tools heeft.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km